"Nem ragaszkodunk a jelenlegi állapot fenntartásához. A tervezett beruházási területnek egy része jelenleg is beépített, a volt hajógyár részben leromlott ipari területéről, tehát úgynevezett rozsdaövezetről van szó. Ennek a rehabilitációja kifejezetten érdek és cél" - hangsúlyozta az InfoRádiónak Jávor Benedek, a Védegylet munkatársa.
A probléma a környezetvédők szerint a tervezett beruházás mértékével van.
Az eredeti tervek szerint ugyanis egy tízezer fős konferenciaközpontot, 140 ezer négyzetméter szintterületű szállodakomplexumot, további 60 ezer négyzetméteres apartman hotelt és 30 ezer négyzetméteres kaszinót építenének a Hajógyári-szigetre.
Egy ilyen létesítménycsoport a becslések szerint minimum napi 3-5 ezer autót vonzana a szigetre. A megnövekedett forgalmat pedig - a Védegylet munkatársa szerint - óhatatlanul is a sziget megmaradó parkos részén vezetnék át.
Mennyi park marad?
Budapest már így is tragikus helyzetben van zöld területeinek mértékét tekintve. Ebből sok ezer négyzetmétert beáldozni egy magáncélú beruházásra, elfogadhatatlan - hangsúlyozta Jávor Benedek.
A Védegylet elsősorban a beépítési mérték jelentős csökkentését próbálja elérni, annak érdekében, hogy a zöldterület minél jelentősebb része megmaradjon.
Az épületek alapterülete mellett azonban kifogásolják az építmények párkánymagasságát is, amely a tervek szerint eléri a 28 méter is.
Ilyen magas épületek rettentő módon "kiugranának" a Hajógyári-sziget alapvetően zöld képéből - mutat rá Jávor Benedek.