A Prostitúció Nélküli Magyarországért mozgalom részletesen ismerteti a hagyományos, az orális, illetve az anális nemi aktus különféle formáit, valamint egyes nemi aberrációkat azokon a közterületi reklámplakátokon, melyeken a gyermekkori prostitúció veszélyeire hívja fel a figyelmet.
A kampány szervezője, Juhász Géza elmondta: a Keresd a férfit! kampány célja, hogy törvény szülessen a kiskorú örömlányok szolgáltatásait igénybevevők büntethetőségéről.
A probléma súlyossága indokolja, hogy a közvélemény figyelmét ilyen erősségű eszközökkel is felhívjuk arra, mi történik a prostitúcióban - tette hozzá Juhász Géza.
A hirdetést volt prostituáltak írták.
Nem ismeri a jog a közterületi társadalmi célú hirdetést
A Magyar Reklámszövetség főtitkára az InfoRádiónak elmondta: a mozgalom plakátja társadalmi célú hirdetésnek minősül, a jog azonban csak a rádióban és a televízióban futó ilyen jellegű reklámokat szabályozza.
Éppen ezért jogszabály nem rendelkezik arról, mit tartalmazhat egy ilyen köterületi társadalmi célú hirdetés - tette hozzá Markovich Réka.
Ellentétes hatás?
A Magyar Reklámszövetség szerint a hirdetés ellentétes hatást is kiválthat a gyermekekben.
A kampány szervezője viszont az InfoRádió kérdésére elmondta: elérték a céljukat, mivel az Igazságügyi Minisztérium megígérte, hogy az év második felében bekerül a Büntető törvénykönyvbe a 18 évnél fiatalabb prostituáltak szolgáltatásait igénybe vevők büntethetősége.