eur:
413.23
usd:
397.14
bux:
79492.85
2024. december 24. kedd Ádám, Éva
A Facebookot is fenyegeti a migráció

A Facebookot is fenyegeti a migráció

Tömegesen hagyják el a Facebookot a fiatalok, miközben helyüket az 55 év felettiek veszik át. Ez derült ki egy új felmérésből, amely szerint a közösségi média korábbi nagyágyújának számító platform alaposan vesztett a népszerűségéből, legalábbis a technológiai újításokat gyorsabban adoptáló fiatalok körében.

Újabb migrációs hullám rázza meg a fejlett nyugatot. Nem, ezúttal nem fizikai be- és kivándorlásról van szó, hanem a közösségi médiában folyó átalakulásról. Egy felmérés szerint a Facebookot egyre inkább az 55 év feletti korosztály foglalja el, míg a tinik és a fiatalok egyre nagyobb számban menekülnek át a Snapchat és az Instagram platformokra.

Az eMarketer nevű kutatócég tanulmánya szerint tavaly közel 3 millió 25 év alatti felhasználót vesztett el a Facebook, nagy részüket a jóval agresszívebben a fiatalokat megcélzó Snapchat szipkázta el. Mindez jó hír a valamiért egy sárga szellemet a logójának választó csevegőplatformnak, amely tavaly még nehezen tudott új felhasználókat toborozni.

Közben a Facebook hiába kapálózott, és másolta le szemtelenül az Instagramnak a Snapchattől kopírozott egyik újítását, a Sztorikat, az elvándorlás már megállíthatatlan. A felmérésből kiderül, hogy tinik egy jelentős része törölte magát Mark Zuckerberg platformjáról. Mindezek nyomán az angol nyelvű sajtóban már olyan cikkek jelennek meg, amelyek szerint „a Facebook az öregek közösségi oldala” vagy hogy „ősigazság, hogy amit az öregek szeretnek, az nem menő”. A Gizmodo technológiai híroldal szerint például teljességgel előfordulhat, hogy a fiatalok Facebook-hátraarca épp amiatt történik, mert több rajta az idősebb felhasználó.

Mindeközben az „érettebb” felhasználók számára szinte teljességgel érthetetlen az önmegsemmisítő üzenetekre épülő Snapchat logikája – ami azonban elősegíti azt, hogy ne vegyüljenek be az életkor-gettóban élő tinik közé.

Komolyra fordítva a szót, a Gizmodo megjegyzi, hogy a fiatalság nagy érték az online-gazdaságban. Eljutottunk odáig, hogy a 14 éves Facebook minden évben – az öregkori halandóság miatt – elveszíti felhasználói egy bizonyos százalékát. Az első nyolc évben például 30 millióan távoztak így. Most, hogy már többmilliárdos a felhasználók tábora, még jobban felgyorsul a folyamat. A Snapchat fiatal fogyasztói rétege viszont aranybányának tűnik a hirdetők számára.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Melyek a magyarok kedvenc karácsonyi ételei, zenéi és filmjei? – van egy meglepetés is

Melyek a magyarok kedvenc karácsonyi ételei, zenéi és filmjei? – van egy meglepetés is

A magyar férfiak kevésbé szeretik a karácsonyi filmeket és zenéket, mint a nők – egyebek mellett ez derült ki az Europion reprezentatív felméréséből. Zöldi Katalin, a cég operatív vezetője az InfoRádióban elmondta: a megkérdezettek 73 százaléka válaszolta azt, hogy a karácsonyt családi ünnepnek tartja, míg a szilveszter esetében csak 23 százalék szereti szűk családi körben tölteni az év utolsó napját.

Hogyan tovább Magdeburg után? Új törvényt, újfajta megfigyelést szeretne a belügyminiszter

A gyász ellenére az élet megy tovább. Olyannyira, hogy a péntek esti szörnyű terrortámadás után szerte az országban továbbra is nyitva tartanak a karácsonyi vásárok. A hangulat azonban jó ideig aligha lesz olyan, mint az öt halálos áldozatot és több mint 200 sérültet követelő gázolásos merénylet előtt volt.
VIDEÓ
Összejött a bravúr a forintnak

Összejött a bravúr a forintnak

Az illikvid karácsony előtti devizapiacon óriási kilengéseket láthattunk a forintárfolyamban: míg kora délutánig jelentősen gyengült az árfolyam és 415 felett is járt már az euró, később 412,5 alá is benézett az árfolyam, és este is ezen szint alatt maradt. A dollárral szemben szintén számottevő erősödést mutatott a magyar fizetőeszköz: a nap folyamán az USD/HUF jegyzése egy ponton már 400 közelében is járt, estére viszont egészen 396,2-ig visszakorrigált a kurzus.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 23. 18:13
×
×
×
×