Az év eleje óta a legnagyobb európai autógyár, a Volkswagen másfél százalékkal több személygépkocsit tudott eladni, mint a múlt esztendő hasonló időszakában. Ez kereken 5 millió 100 ezer autó volt.
A kocsivásárlások fellendülése leginkább a múlt hónapban éreztette hatását, amikor több mint 5 százalékkal több Volkswagent vásároltak, mint 2015 júniusában.
Kiváltképpen Kínában mutatkozott fokozott igény a VW-ek iránt, de Európában is többet adtak el, mint korábban.
A jelek szerint elsősorban a VW amerikai piacát tépázta meg a dízelbotrány. Ez főleg azzal függ össze, hogy az emissziós adatokkal kapcsolatos csalást is tavaly szeptemberben az Egyesült Államok környezetvédelmi hivatala szellőztette meg. Wolfsburgban, a biztató adatok közlésekor azonban nem hallgatták el azt sem, hogy a cég forgalmának élénkítésére nem riadtak vissza a jelentős árengedményektől sem, így például a járművek egy jelentős részét a futószalagról egyenesen a vállalat nevében engedélyeztették, majd néhány nappal később mint használt autót, az eredeti árnál jóval olcsóbbért adták tovább a vásárlóknak.
Így aztán nem meglepő, hogy a Volkswagen idei nyeresége nem áll egyenes arányban az eladások emelkedésével. Az év első felében a nyereség 7 és fél milliárd euró volt, ebből azonban máris le kell számítani több mint 2 milliárd eurót, amellyel a dízelbotrányból fakadó várható büntetésekre és kárpótlásokra félretett 16 milliárd 200 millió eurót egészítik ki.
Becslések szerint viszont ez az összeg sem fogja fedezni az ilyen irányú követeléseket, mert csupán Kaliforniában az emissziós csalásban érintett autótulajdonosok javára a szövetségi bíró 15 milliárd dollár kártérítésre ítélte a Volkswagent .