A Szlovák Idegenforgalmi Ügynökség szerint a látogatottság tavalyi évhez viszonyított közel 10 százalékos emelkedése érdekes aránynak bizonyulna. „Tekintettel arra, miképp indult az esztendő, és arra, hogy az év második felében az Európai Unió Tanácsa elnökségi posztjának betöltése vár ránk, úgy gondolom, hogy a 4,3 milliós számot idén át tudjuk lépni” – tájékoztatott Igor Donoval a Szlovák Idegenforgalmi Ügynökség vezérigazgatója.
Az igazgató azt is elmondta, hogy Szlovákia idegenforgalma erősnek bizonyul, és éppen ez az előnye annak, hogy ha Európában történne valami, akkor a szlovákok otthon maradnának, fenntartva ezzel a látogatottság számát.
Az idegenforgalmi ügynökség szerint a jelentős javulás a reklámtevékenységeknek is köszönhető. A szlovák idegenforgalmat több kiállításon, workshopon is népszerűsítették, de megjelent a médiában a nyomtatott sajtóban és számos televízió képernyőjén is. A televíziós marketingtevékenységek mellett a közösségi hálókon és az online világban megjelent hirdetések is sikeresnek bizonyultak, és különböző utazási portálokon is hirdették Szlovákia természeti szépségeit és kikapcsolódási lehetőségeit.