eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia

Egyre biztosabb, hogy pilótahiba okozta az Air France katasztrófáját

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy pilótahiba miatt zuhant két évvel ezelőtt az Atlanti-óceánba az Air France Rio de Janeiroból Párizsba tartó AF447-es járata. A Le Figaro című napilap értesülése szerint az Air France hat hónappal a katasztrófa előtt egy belső anyagot adott ki, amely az úgynevezett szélerősségmérési anomáliák esetén követendő utasításokat tartalmazta. A lap úgy tudja, az eddigi adatok arra utalnak, hogy a pilóta nem tartotta be ezeket az irányelveket.

A belső dokumentum egyebek mellett azzal az incidenssel is foglalkozik, amikor a sebesség méréséhez használt Pitot-csövek elfagynak és ennek következtében hibás adatok jelennek meg a műszarfalon. Az áprilisban megtalált feketedobozok által rögzített információk azt mutatták, hogy az AF447-es járat pilótáinak éppen ezzel a jelenséggel kellett megküzdeniük.

Az irányelvek szerint a kézi vezérlést átvevőnek ilyen esetben csak fokozatos és apró kiigazításokat kell végeznie, márpedig a Le Figaro szerint az AF447-est vezető pilóta ennek éppen az ellenkezőjét cselekedte, "brutálisan" megemelve a gép repülési magasságát. Ennek a műveletnek azonban végzetes következményei lehettek, mivel több tényező is a gép "áteséséhez" vezethetett.

Ez azt a jelenséget takarja, amikor a légáramlás leválik a szárnyakról, ennek következtében megszűnik a felhajtóerő és a gép zuhanni kezd. Az átesésnek számos oka lehet, de az AF447-es esetében úgy tűnik, hogy azt részben a túl meredek emelkedés és a nagy magasságban végrehajtott sebességváltozás idézhette elő.

A Le Figaro szerint a gépet vezető pilóta "óriási hibája" az volt, hogy akkor sem hagyta abba az emelkedést, amikor bejelzett az átesés-előrejelző rendszer, holott ebben az esetben lefelé kellett volna nyomnia a gép orrát, hogy a légáramlást visszanyerje. A lap több forrásra hivatkozva mindenesetre azt állítja, hogy a legénység egy pillanatig sem fogta fel, hogy az átesés bekövetkezett és a gép 180 km-es óránkénti sebességgel zuhan az óceán felé.

Az Air France-nál most állítólag azt próbálják megérteni, hogy miképpen hibázhattak ekkorát a pilóták, és ennek érdekében most a legénység korábbi szakmai pályafutását is vizsgálják, kiderítendő, hogy voltak-e hiányosságok a képzésükben.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Tízből négy uniós munkavállalót közvetlenül érint majd a zöld átállás

Tízből négy uniós munkavállalót közvetlenül érint majd a zöld átállás

A munkavállalók közel 40%-a az EU-ban jelenleg olyan szakmában dolgozik, amelyre a gazdaság zöld átállása közvetlen hatással lesz – derül ki az Eurofound elemzéséből. A szociális, foglalkoztatási és munkaügyi kérdésekkel foglalkozó uniós szervezet jelentése szerint majdnem minden tizedik jelenlegi munkavállalóról mondható el, hogy a zöld átállás hatására olyannyira fokozatosan átalakul a szakmája, hogy azzal egy új foglalkozás jön létre.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×