Infostart.hu
eur:
388.72
usd:
331.83
bux:
109536.19
2025. december 18. csütörtök Auguszta
POLAND - 2024/09/13: In this photo illustration, the Social Media icons and Facebook, Messenger and Instagram logos seen displayed on a smartphone. (Photo Illustration by Mateusz Slodkowski/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Nyitókép: Getty Images

Teljes átalakítás jön a Facebookon, hasznos újdonságokkal

Főként a helyi közösségeket és a videós tartalmakat érintik az újítások. A Meta célja a Z generáció elcsábítása a konkurens platformokról.

A Meta a konkurensek előretörését látva javítani szeretne a Facebook népszerűségén a fiatalok körében, így több újdonságot is bevezet a közösségi oldalon. Főként a helyi közösségek kerülnek a fókuszba, ezért a Facebokon megjelenik egy új, „Helyi” (Local) fül, ahol a környékbeli tartalmak lesznek elérhetők több helyről. Ezek származhatnak csoportokból, eseményekből vagy a Marketplace-ről. Az újdonság első körben csak néhány amerikai nagyvárosban lesz hozzáférhető – írja a hvg.hu.

A helyi közösségek máshol is nagyobb figyelmet kapnak, így például a hírfolyamban, ahol érdekes bejegyzések és információk egyaránt feltűnhetnek.

Ugyancsak újdonság lesz a Facebookon a „Felfedezés” (Explore) fül, amely személyre szabott ajánlásokat tesz majd. A TechCrunch beszámolója szerint ennek az algoritmusa a szórakoztató tartalmak mellett a felhasználó érdeklődési körének megfelelő dolgokat is megjelenít majd. Ez a felület kiemelt helyet fog kapni az androidos és az iOS-es alkalmazásban is, mindkét esetben a navigációs sávban – előbbinél felül, utóbbinál alul. Kattintás után a Pinteresthez, illetve a TikTok tulajdonosának új platformjához, a Lemon8-hoz hasonló felület ugrik be. Itt két részre lesz bontva a felület: a személyre szabott, valamint a közeli, helyi tartalmakra fókuszáló ajánlásokra.

A videós felület is megújul: teljes képernyős lejátszót kap az összes videótípus,

ami főleg a Reels-videóknak adhat nagy lökést, hiszen többek közt a TikTok is erre épít.

Az „Események” fül alatt pedig heti és hétvégi ajánlásokkal értesülhetnek a felhasználók a közelgő eseményekről, melyeket az érdeklődési körük alapján gyűjtenek össze. Az eseményekre Instagram-követőket is meg lehet majd hívni SMS-ben vagy e-mailben, ha még nem rendelkeznek Facebook-profillal. A platform több mesterségesintelligencia-alapú funkciót is kap, de ezek vagy tesztelés alatt állnak, vagy az EU-ban nem fognak működni még egy ideig.

Fontos változás lesz még, hogy a Messengerben elérhető Jegyzetek funkció a Facebookon is megjelenik, a WhatsAppból pedig a Közösségek funkció fog beköltözni a Messengerbe is. Egyelőre nem ismert, hogy az egyes újítások pontosan mikortól lesznek elérhetők, de valószínűleg fokozatosan vezeti be azokat a Meta.

Címlapról ajánljuk
Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

A Digitális Európa Program (DEP) az uniós technológiai beruházások egyik kulcseleme, amely mára több mint 8 milliárd eurós kerettel támogatja a mesterséges intelligenciától a kiberbiztonságon át a szuperszámítógépek hálózatának építéséig számos stratégiai terület fejlesztését. A magyar részvétel ugyan még 1 százalék alatt van, de a lehetőségek köre folyamatosan bővül, és az Magyar Fejlesztésösztönző Iroda (MFOI) – a program hazai nemzeti kapcsolattartója (NCP-National Contact Point) – egyre több vállalkozást és intézményt segít az európai konzorciumokhoz való csatlakozásban. Dászkál Jánost, az MFOI szakértőjét arról kérdeztük, hol vannak ma a magyar szereplők reális esélyei, milyen akadályokba ütköznek leggyakrabban, és milyen új fókuszokkal érkeznek a hamarosan nyíló uniós pályázati csomagok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×