eur:
411.04
usd:
392.33
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
smart transportation with Motorway intersection
Nyitókép: dowell/Getty Images

Jön az okos-autópálya: ez az autósok végzete, milliárdokat tesznek ki a bírságok

A nagy-britanniai tesztüzemből az derült ki, hogy sehol máshol nem szabtak ki annyi közlekedési bírságot, mint ezeken az útszakaszokon.

Sorra szedi az áldozatait az Egyesült Királyságban kiépített okos-autópálya: a négyéves tesztidőszak folyamán az M1-es autópálya Sheffield és Rotherham közötti, csaknem 30 kilométeres szakaszán annyi bírságot szabtak ki a sebességhatárok és a sávlezárások figyelmen kívül hagyása miatt a modern technológiának köszönhetően, hogy az átszámítva milliókban kifejezhető bevételt termel naponta – írja a vezess.hu.

Összesen 22 546-an szegték meg a 2020-ban a környezetszennyezés csökkentése érdekében 60 mérföld/órára (96 km/órára) mérsékelt sebességhatárt az intelligens autópályán. Csak ebből 2,25 millió fontnyi, átszámítva több mint egymilliárd forintnyi bevétele származott volna a brit kormánynak, ha minden esetben teljes egészében kifizették volna a bírságot.

Összesen 119 204 esetben bírságoltak, ami a négy évre kivetítve több mint 11,9 millió fontnyi, azaz csaknem 5,5 milliárd forintnyi pénzbüntetést jelent annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány alatt forgalomcsillapítási okokból egy időre feloldották a szigorítást. Ez napi bontásban 8164 fontnak felel meg, ami a mostani árfolyam szerint körülbelül 3,7 millió forinttal egyenlő.

Az Egyesült Királyságban először 2006-ban jelent meg, de hivatalosan 2014 óta alkalmazzák az okosautópálya-szakaszokat, amik a forgalom irányításában és a valós idő szerinti figyelmeztető táblák kihelyezésében jelent újítást. Az intelligens autópályákon előfordul, hogy a leállósávot is forgalmi sávként használják, illetve változó sebességkorlátozást alkalmaznak a forgalom áramlásának szabályozására.

A 400 kilométeren kiépített okos-autópályák az egész hálózat tíz százalékát teszik ki, de tavaly a biztonsági aggályokra és a költségekre hivatkozva leállították a további szakaszok építését.

Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 10:19
×
×
×
×