eur:
412.32
usd:
396.19
bux:
79492.85
2024. december 23. hétfő Viktória
Nyitókép: Pixabay

Érdekes adat került napvilágra a nappali menetfényről

Egy ausztrál kutatás nyomába eredt az Európában már kötelező nappali menetfény értelmének.

Már több mint 10 éve kötelező az EU-ban forgalomban álló autóknál a nappali menetfény, baleset-megelőzési okokból. Egy ausztrál felmérés nyomába eredt annak, hogy volt-e értelme bevezetni a dolgot.

A hvg.hu ezt összefoglaló cikkéből kiderül, a Monash Egyetem balesetkutató központja által nemrégiben végzett tanulmány megállapította, hogy az automatikus nappali menetfénnyel (DRL) felszerelt járműveknél statisztikailag 8,8 százalékkal csökkent a baleseti kockázat. Leginkább

  • a 75 km/h-s sebesség fölött,
  • a hajnalban és
  • a szürkületkor

közlekedő autóknál volt rá szükség.

Nappali fényviszonyok közt 7,6 százalékkal csökkent a baleseti kockázat, míg hajnalban vagy szürkületben 20,3 százalékkal.

Az adatokat rendőrségi statisztikákból nyerték, alvázszámokkal együtt, kiderül, milyen autók voltak érintettek a baleseti eseményekben.

Címlapról ajánljuk

Hogyan tovább Magdeburg után? Új törvényt, újfajta megfigyelést szeretne a belügyminiszter

A gyász ellenére az élet megy tovább. Olyannyira, hogy a péntek esti szörnyű terrortámadás után szerte az országban továbbra is nyitva tartanak a karácsonyi vásárok. A hangulat azonban jó ideig aligha lesz olyan, mint az öt halálos áldozatot és több mint 200 sérültet követelő gázolásos merénylet előtt volt.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×