eur:
402.94
usd:
349.46
bux:
95137.89
2025. június 13. péntek Anett, Antal
Nyitókép: pixabay

Fontos változás jön a rengeteg baleset miatt

Az USA-ban azt sürgetik, hogy a halálos közúti balesetek számának visszaszorítása érdekében korszerűbb eszközöket használjanak a töréstesztekhez.

Pontosabban a próbákhoz használt bábuk korszerűsítésében látják a megoldást - írja a vezess.hu. A portál a CarBuzz cikke nyomán arról számol be, hogy az Egyesült Államokban sok évtizeddel ezelőtti szintre esett vissza a közúti biztonság, ami különösen a koronavírus-járvány kirobbanása óta indult romlásnak.

Az előzetes becslések szerint 2022-ben több mint 46 ezren haltak meg az utakon a tengerentúlon, ami 22 százalékkal több, mint volt 2019-ben.

Az amerikai Kormányzati Elszámoltathatósági Hivatal (GAO) vizsgálta kimutatta, hogy javítani kell a töréstesztek korszerűségén. Álláspontjuk szerint a próbák során használt bábuk felett egyértelműen eljárt az idő, már csak azért is, mert

nem képviselnek elég embercsoport-félét, ami az értékelések pontosságát is torzítja.

Így a tesztek során a nők, az idősek és a magasabb testtömeg-indexű utasok is kimaradnak a vizsgált csoportokból, ami azért aggályos, mert különböző testtípusokra eltérő hatásokat gyakorolhat egy-egy baleset.

A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) próbált fejlettebb bábukat alkalmazni a töréstesztek során, de úgy látszik, a mai napig sem sikerült elérni azt a szintet, ami szükséges lenne. Az NHTSA-nak ráadásul

továbbra sincs átfogó terve bábuinak modernizálására, ezért a GAO sürgeti, hogy alakítsanak ki egy stratégiát a fiktív korlátok kezelésére.

Igaz, svéd kutatók is csak tavaly értek el áttörést a töréstesztbábuk kérdésében. Mint arról a Vezess is beszámolt, megalkották a világ első női töréstesztbábuját – ez azért volt fontos lépés, mert a nők általában jobban ki vannak téve a súlyosabb, rosszabb esetben fatális sérüléseknek, főleg a nyaki részeken és a lábszáraikon.

Címlapról ajánljuk
Pető György: valószínűleg emberi mulasztás okozta az indiai repülőgép-szerencsétlenséget

Pető György: valószínűleg emberi mulasztás okozta az indiai repülőgép-szerencsétlenséget

Azt sem lehet teljesen kizárni, hogy a gumikerekek helyett tévedésből a fékszárnyat húzták be a pilóták, és ezért történt tragédia Ahmedabadban – mondta az InfoRádióban Pető György. A repülési szakértő hozzátette: minden repülőgépet úgy terveznek meg, hogy ha az egyik hajtómű leáll, akkor is tud tovább repülni a másik hajtóművel, így ezzel nem lehet magyarázni a történteket, arra pedig még nem is nagyon volt példa, hogy mindkét hajtómű leálljon.

Lecsapott az Felkelő Oroszlán – mutatjuk, milyen fegyvereket vetett be Izrael Irán ellen

Az izraeli légierő számos iráni katonai és nukleáris célpontra mért precíziós csapást, de ehhez kellett a komoly felszereltségű légiereje.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.13. péntek, 18:00
N. Rózsa Erzsébet
egyetemi tanár, Közel-Kelet szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×