Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
ITALY - CIRCA 2016: Lagoon and a casone (fishing shelter), Rosolina, Via delle Valli, Po river Delta, Veneto, Italy. (Photo by DeAgostini/Getty Images)
Nyitókép: DeAgostini/Getty Images

Édes helyett sós víz van egy nagy európai folyóban már 30 kilométer hosszan

A hosszan tartó súlyos aszály miatt annyira elapadt a leghosszabb olasz folyó, a Pó vize, hogy már a sós tenger nyomul be a medrébe.

Csütörtöki adatok szerint már 30 kilométer hosszan keveredett össze az édesvíz a sós tengervízzel, amire eddig még nem volt példa a feljegyzések kezdete óta. Az aszály következtében elapadt folyó medre még jobban kiszárad a só miatt.

Az aszály a mezőgazdasági termelés 30 százalékát és az állattartás felét veszélyezteti a Pó-síkságon az ágazati szövetség szerint. Az elmúlt napok nem túl nagy esői csak a Pó mellékfolyóin eredményeztek némi javulást.

A 652 kilométeres Pó mentén mindenütt a "súlyos aszály" fokozatát jelzik a mérőállomások. A lombardiai Cremonánál a folyó szintje 8,20 méterrel marad el a szezonális átlagtól.

A Rómán végigkanyargó Tevere folyó szintje is nagyon mélyre süllyedt a szárazság miatt. A Tevere helyenként már nem több egy sekély pocsolyánál - érzékeltette a helyzetet a La Repubblica című lap. A kiszáradó folyó medréből biciklik, elektromos rollerek és más limlomok kerülnek elő.

Az alacsony vízszint miatt nem járnak a turistákat szállító kompok. A halakat pusztulás fenyegeti.

A szárazság sújtotta régiók a kormány segítségét várják, Mario Draghi miniszterelnök azonban rámutatott, a víztározók és -vezetékek olyan ramaty állapotban vannak, hogy a víz 30 százaléka veszendőbe megy.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×