Az Egyesült Államokban működő Highway Loss Data Institute (HLDI) tanulmánya szerint a fejlett vezetéstámogató technológiák leginkább a 25 év alattiak körében vezetnek komolyabb csökkenéshez az ütközések gyakoriságában és súlyosságukban is – írja a hvg.hu.
A szervezet három autómárka, a Honda, a Kia és a Subaru járműveinek káreseményei kapcsán hasonlította össze az ütközéselkerülő-rendszerekkel felszerelt modellek eseteit olyanokkal, amelyeken nem volt ilyen rendszer.
A három márka biztonsági asszisztensei a sávelhagyásra, a frontális ütközésre figyelmeztetnek, illetve automatikus vészfékrendszerrel is rendelkeznek. A koccanások száma jelentősen csökkent az asszisztens-rendszerek miatt, ugyanakkor mind az ütközések, mind az anyagi károk tekintetében sokkal komolyabb arányú csökkenés látható a fiatal sofőrök körében, mint a 25–64 évesek, illetve a 65+ korosztályban.
Felmérések kimutatták, hogy a modern vezetéstámogató technológiák néha annyira zavarják az autósokat, hogy sok autós úgy dönt, hogy kikapcsolja azokat.