Infostart.hu
eur:
388.54
usd:
329.95
bux:
0
2025. december 23. kedd Viktória
Egy utas a Lufthansa Frankfurtból érkezett járatán 2014. április 12-én a sármelléki repülőtéren, ahol a Lufthansa Regional gépével és az InterSky légitársaság Friedrichshafenből érkező járatával kezdődött el a repülőtér idei németországi charterjáratainak szezonja.
Nyitókép: MTI/Varga György

Szinte meg sem lehet fertőződni a repülőkön

Egy vizsgálat csaknem hat hónapja alatt 300 tesztet végeztek a levegőben és a talajon.

Rendkívül alacsony a koronavírus-fertőzés veszélye a repülőgépek fedélzetén - derült ki az Egyesült Államok védelmi minisztériumának csütörtökön közzétett tanulmányából.

A jelentés szerint

ha egy ülő utas maszkot visel, akkor az általa kilélegzett részecskék mindössze 0,003 százaléka jut el a közvetlen utastársa feje körüli légzési zónába.

Ez az arány akkor is ennyi, ha a gépen minden egyes ülés foglalt.

A United Airlines légitársaság Boeing 777-es és 767-es utasszállító repülőgépein végzett tesztek során mindössze egy fertőzött emberrel számoltak és nem szimulálták az utasok mozgásának hatását.

A vizsgálat csaknem hat hónapja alatt 300 tesztet végeztek a levegőben és a talajon.

A tesztek során az új koronavírussal azonos méretű részecskéket engedtek az utastérbe egy maszkkal ellátott próbababa száján keresztül. A többi ülésen érzékelők helyettesítették az utasokat.

Az eredmények szerint

a maszkviselés akár a közvetlen utastársak köhögése esetén is segít minimalizálni a fertőzésnek való kitettséget.

A repülőgép gyors levegőkeringtető és szűrőrendszere az utastérben lévő részecskék nagyjából 99,99 százalékát hat percen belül kiszűrte.

A becslések szerint az átfertőződéshez szükséges "dózis" eléréséhez 54 órát kellene utazni egy repülőgépen egy fertőzött személy társaságában.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 23. 04:36
×
×
×
×