Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Kozuback Kamilla a női hódeszkások big air versenyszáma előtt tartott edzésen a Big Air Soukang sportközpontban a 2022-es pekingi téli olimpián 2022. február 12-én. A magyar versenyző tartalékként bekerült a mezőnybe így részt vehet a hivatalos edzésen.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Vasárnap derül ki, Kozuback Kamilla indulhat-e big airben

Vasárnap este derül ki, hogy Kozuback Kamilla, Magyarország első hódeszkás olimpikonja indulhat-e a big air számban a pekingi téli olimpián, jelenleg tartaléklistás.

A szombat reggeli edzésen a sportoló édesapja, Jeremy Kozuback az MTI-nek elmondta: nagyon kicsi az esély, hogy lánya rajthoz állhasson, de három napot így is edzhet a Big Air Soukangon, az egyik emblematikus pályán.

"Nem tehetünk mást, mint várunk és edzünk. Szerencsére van Kamillának három napja, hogy itt gyakorolhasson, ma van a második nap. Mivel októberben volt egy súlyos bokasérülése, hat hét kiesett számára, így több big air versenyére nem utazott el, legutóbb december elején szerepelt ebben a számban" - nyilatkozott Jeremy Kozuback.

Kozuback Kamilla jelezte, hogy szombaton reggel nagyon jeges volt a pálya, mert különösen hideg volt, így az első néhány lejövetelén a biztonságra törekedett, és csak később próbálkozik az új trükkökkel.

Az édesapja hangsúlyozta, amikor csütörtök este a nemzetközi szövetség jelezte feléjük, hogy Kamilla tartaléklistára került, kérték, hogy biztosítsanak számára edzéslehetőséget, mert az egy héttel ezelőtti slopestyle-ban ezt nem tették meg.

"Ez a pálya elég veszélyes ahhoz, hogy edzések nélkül kockázatos lenne a versenyzés. A kérésünket teljesítették, így lehet gyakorolni. Mivel Kamilla tartalék, ezért nem osztják be a hivatalos csoportokba, rajtszáma sincs, akkor jön le, amikor a biztos indulók váltják egymást. Szeretnénk több trükköt kipróbálni, de első a biztonság. Előbb meg kell szokni a pályát, mert nagyon jeges. Pénteken más állapotú volt, mert akkor melegebb volt az idő" - tette hozzá Jeremy Kozuback.

A 17 esztendős snowboardos eredetileg félcsőben szerzett kvótát - ebben a számban a 19. lett -, de előtte slopestyle-ban is szerepelhetett, mert egy japán versenyző sérülése miatt bekerült a mezőnybe. Csakhogy a veszélyes pályán csupán néhány órát gyakorolhatott, így aztán múlt szombaton - első magyar pekingi szereplőként - 28. lett.

A big air az egyetlen havas szám az olimpián, amelyet nem a hegyekben, hanem a fővárosi Big Air Soukangon, egy használaton kívüli hatalmas gyártelepen felépített ugratón rendeznek.

A versenyzők közel 80 méter magas mesterséges lejtőn csúszhatnak lefelé - valaki előbb lejjebb is jön, hogy ne legyen akkora lendülete -, és a megszerzett lendületből hatalmas ugrást hajtanak végre és közben több trükköt mutatnak be.

A big air selejtezőjét hétfőn, a döntőjét kedden rendezik.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×