eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 30. vasárnap Zalán
BEIJING, CHINA - JANUARY 27: A person looks at their phone in front of a Beijing 2022 sign in front of the Main Media Center on January 27, 2022 in Beijing, China. The Beijing 2022 Winter Olympics open on February 4, 2022. (Photo by Michael Heiman/Getty Images)
Nyitókép: Michael Heiman/Getty Images

Nagy a csend a szponzorok részéről a pekingi olimpia előtt

Míg például a tokiói olimpiára nagyszabású kampányokkal készültek, most a legtöbb nagy cég mélyen hallgat és csak elvétve ad le reklámokat.

Már csak néhány nap, és jövő pénteken elstartolnak a XXIV. téli olimpiai játékok, amelyeknek ezúttal Peking ad otthont. Bár a nagyszabású sportesemény máskor kiemelt figyelmet kap, az idén valahogy nagyon kevés szó esik róla, így sokaknak egyáltalán az is meglepetés, hogy a világjárvány alatt megrendezik a játékokat.

Persze a koronavírus alaposan rányomja a bélyegét az olimpiára, hiszen nagy a veszélye annak, hogy elszabadul a fertőzés a játékokon, emiatt kiemelt szigorral lépnek fel a kordában tartására. Sok sportoló, illetve sportdiplomata – köztük magyarok is – küzd a betegséggel.

A hangulat tehát kissé borongós, de attól még fel lehetne lelkesíteni az otthon, a tévék előtt ülő közönséget, az idén viszont erre valamiért senki sem hajlandó – hívja fel a figyelmet a Világgazdaság. Míg például tavaly a tokiói olimpiára nagyszabású kampányokkal készültek a hivatalos szponzorok, most

a legtöbb nagy cég mélyen hallgat és csak elvétve ad le reklámokat.

A BBC gyűjtése szerint ugyanis a jelenlegi politikai helyzet miatt sok vállalat úgy döntött, hogy bár a támogatását nem vonja vissza, de nem is reklámozza a játékokat. Az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Ausztrália és Kanada – ahová a cégek többsége is tartozik – diplomáciai bojkottot hirdetett a játékokra, mert véleményük szerint Kína lábbal tiporja az emberi jogokat.

A világcégek ezeket a jelentéseket természetesen nem kommentálták, mert nem akartak összetűzést Kínával, viszont a Nyugattal sem, így inkább a hallgatás ködébe burkolóztak. Egy szakértő úgy fogalmazta meg a BBC-nek a helyzetet, hogy a szponzorok – köztük a Coca-Cola, az Intel, a Panasonic, a Samsung, a Visa, az Airbnb és az Intel – jelenleg „kötéltáncot járnak”.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Szakíró: nincs már nagy árkülönbség, megéri elektromos autót venni

Folyamatosan nő a kereslet a villanyautók iránt Magyarországon, elsősorban a használtautó-import élénkült meg – mondta az InfoRádióban Antalóczy Tibor. A villanyautosok.hu főszerkesztője szerint a vállalati e-autó program főleg a kisteherautó-piacnak adott nagy lendületet, de más cégeknek is érdemes pályázniuk március végéig.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×