eur:
395.06
usd:
367.72
bux:
71616.17
2024. július 2. kedd Ottó
BEIJING, CHINA - JANUARY 27: A person looks at their phone in front of a Beijing 2022 sign in front of the Main Media Center on January 27, 2022 in Beijing, China. The Beijing 2022 Winter Olympics open on February 4, 2022. (Photo by Michael Heiman/Getty Images)
Nyitókép: Michael Heiman/Getty Images

Nagy a csend a szponzorok részéről a pekingi olimpia előtt

Míg például a tokiói olimpiára nagyszabású kampányokkal készültek, most a legtöbb nagy cég mélyen hallgat és csak elvétve ad le reklámokat.

Már csak néhány nap, és jövő pénteken elstartolnak a XXIV. téli olimpiai játékok, amelyeknek ezúttal Peking ad otthont. Bár a nagyszabású sportesemény máskor kiemelt figyelmet kap, az idén valahogy nagyon kevés szó esik róla, így sokaknak egyáltalán az is meglepetés, hogy a világjárvány alatt megrendezik a játékokat.

Persze a koronavírus alaposan rányomja a bélyegét az olimpiára, hiszen nagy a veszélye annak, hogy elszabadul a fertőzés a játékokon, emiatt kiemelt szigorral lépnek fel a kordában tartására. Sok sportoló, illetve sportdiplomata – köztük magyarok is – küzd a betegséggel.

A hangulat tehát kissé borongós, de attól még fel lehetne lelkesíteni az otthon, a tévék előtt ülő közönséget, az idén viszont erre valamiért senki sem hajlandó – hívja fel a figyelmet a Világgazdaság. Míg például tavaly a tokiói olimpiára nagyszabású kampányokkal készültek a hivatalos szponzorok, most

a legtöbb nagy cég mélyen hallgat és csak elvétve ad le reklámokat.

A BBC gyűjtése szerint ugyanis a jelenlegi politikai helyzet miatt sok vállalat úgy döntött, hogy bár a támogatását nem vonja vissza, de nem is reklámozza a játékokat. Az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Ausztrália és Kanada – ahová a cégek többsége is tartozik – diplomáciai bojkottot hirdetett a játékokra, mert véleményük szerint Kína lábbal tiporja az emberi jogokat.

A világcégek ezeket a jelentéseket természetesen nem kommentálták, mert nem akartak összetűzést Kínával, viszont a Nyugattal sem, így inkább a hallgatás ködébe burkolóztak. Egy szakértő úgy fogalmazta meg a BBC-nek a helyzetet, hogy a szponzorok – köztük a Coca-Cola, az Intel, a Panasonic, a Samsung, a Visa, az Airbnb és az Intel – jelenleg „kötéltáncot járnak”.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.02. kedd, 18:00
Yann Caspar
a Matthias Corvinus Collegium Európai Tanulmányok Műhelyének kutatója
Sziget: a magyarok vásároltak legnagyobb arányban Early Bird bérleteket

Sziget: a magyarok vásároltak legnagyobb arányban Early Bird bérleteket

Hat hét múlva, 2024. augusztus 7-én, szerdán startol el az idei Sziget, és augusztus 12-én, hétfőn ér véget a bulisorozat a Hajógyári-szigeten. Az elővételes hetijegyek jelenleg 142 900 forintért kaphatók, és a szervezők ígérete szerint az italokat, ételeket jórészt a tavalyi áron lehet majd megvásárolni. A pandémia miatt tartott kétéves kényszerszünet után a fesztivál sok szempontból megújult: a szervezőknek idén kiemelt célja, hogy alacsonyan tartsák az árakat. Így, ha a minimálbérhez viszonyítunk, arányaiban akkora kiadást jelenthet 2024-ben a Szigeten bulizni, mint 2008-2010 környékén – számolta ki a Pénzcentrum.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. július 2. 11:39
×
×
×
×