A harmadik helyen az ausztrál Daniel Ricciardo (Red Bull), a negyediken a német Sebastian Vettel (Ferrari), az ötödiken a holland Max Verstappen (Red Bull), a hatodikon a finn Kimi Raikkönen (Ferrari), a hetediken a spanyol Fernando Alonso (McLaren-Honda), a nyolcadikon a spanyol Carlos Sainz (Torro Rooso), a kilencediken a finn Valtteri Bottas (Williams), a tizediken a német Nico Hülkenberg (Force India) ért célba.
Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Vettel, Sainz volt az első hat sorrendje a Magyar Nagydíj rajtrácsán. Raikkönen a 14. helyről indulhatott.
A háromszoros világbajnok brit pilóta már a rajtot jobban kapta el, és az első kanyarnál átvette a vezetést, miközben a két Mercedest a két Red Bull szorongatta. Riccardo és Rosberg egymást előzte oda-vissza. Az első kör után Rosberg, Riccardo, Verstappen és Vettel haladt Hamilton nyomában.
Az ötödik körben Button alatt lelassult a McLaren-Honda. A brit pilóta autójában a váltóval akadtak gondok, kihívták a bokszba, kereket is cseréltek. A kommunikáció a csapattal nem volt megengedett, ezért bokszutca-áthajtásos büntetést kapott.
A 10. körben az élen 1-2 másodperccel távolsággal követték egymást a versenyzők.
Ricciardo egyre jobban lemaradt a Mercedesektől. Mögötte sincs változás, Raikkönen a 11. helyen autózott a verseny egyötödénél.
A 15. körben Vettel kezdte meg a kerékcserék sorát az élmezőnyben, éppen Raikkönen elé tért vissza. Egy körrel később érkezett Ricciardo, kettővel Hamilton és Verstappen, a holland csak Raikkönen mögé tudott visszatérni, és körökön át eredménytelenül támadta.
Rosberg is új kerekeket kapott, szűk 2 másodperccel Hamilton mögé tért vissza.
Hamilton vesztett előnyéből, a szuperlágyon kiautózott előnye lágy gumikon fogyott Rosberghez és Vettelhez képest is.
Raikkönen a 30. körben érkezett a kerékcserére, Alonso mögé, a 7. helyre tért vissza, majd egy körrel később megelőzte a kétszeres világbajnokot.
A versenytáv felére megtorpant Ricciardo felzárkózása, 5 másodpercre követte Hamiltont, háromra Rosberget. Érkezett is kerékcserére az ausztrál, aki az ötödik helyre, Verstappen mögé 7 másodperccel tért vissza. Hamilton 2,5-3 másodperces előnyt épített ki Rosberggel szemben.
Verstappen a 39. körben jött ki másodjára, és 10 másodperccel Raikkönen mögé tért vissza.
Az elmúlt két hungaroringi verseny után ezúttal nem domináltak az izgalmak, simán lement a kerékcserék második sorozata. Vettel Raikkönen mögé tért vissza, a finn kimondottan jó tempót diktált a futam közepén.
Hamilton előnye a verseny kétharmadánál 4,5 másodpercre nőtt Rosberggel szemben, akit szűk 4 másodperc lemaradással követett Ricciardo, a német azonban rákapcsolt és néhány kör alatt feljött 2 másodpercre.
A 48. körben Palmer kicsúszott, de vissza tudott térni.
Raikkönen az 50. percben újabb szuperlágy gumikat kapott, Verstappen mögé, az ötödik helyre tért vissza. Eközben Hamiltont feltartották a lekörözésekkor, így Rosberg időlegesen többször is alaposan megközelítette.
Verstappen és Raikkönen csatájánál az 57. körben a két autó összeért, a Ferrari első szárnya kissé megrongálódott.
A hajrában Hamiltont Rosberg, Ricciardót Vettel, Verstappent Raikkönen üldözte közelről, de az eredmény már nem változott. Sikerével Hamilton átvette a vezetést a pontversenyben a jövő vasárnapi Német Nagydíj előtt. A brit pilóta előnye hat egység.