Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
BAHRAIN, BAHRAIN - FEBRUARY 21: Valtteri Bottas of Finland and Stake F1 Team Kick Sauber Sergio Perez of Mexico and Oracle Red Bull Racing and Daniel Ricciardo of Australia and Visa Cash App RB talk prior to F1 Testing at Bahrain International Circuit on February 21, 2024 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Peter Fox - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Nyitókép: Peter Fox - Formula 1/Formula 1 via Getty Images

Szakíró: a Cadillac a legtapasztaltabb pilótákkal mutatkozhat be jövőre a Forma–1-ben

Hivatalosan bejelentették, hogy a Cadillac Forma–1-es csapata a Valteri Bottas és Sergio Pérez párosával vág neki a debütáló 2026-os szezonjának. A Cadillac jövőre 11. istállóként csatlakozik a mezőnyhöz, miután megkapta a jóváhagyást a Nemzetközi Automobil Szövetségtől. A fejleményekről Vámosi Pétert, a Motorsport Online főszerkesztője nyilatkozott az InfoRádióban.

A 35 esztendős, mexikói Sergio Pérez eddig 281 F1-es futamon állt rajthoz, ezekből hatot nyert meg, tavalyig a Red Bull pilótája volt, idén nem szerepel a világbajnokságon. A 36 éves finn Valteri Bottas 246 versenyen szerepelt és tíz győzelemmel rendelkezik, ebben az idényben a Mercedes tartalékpilótájaként dolgozik.

„A legjobb választás egy új csapatnak, hogy két tapasztalt pilótával kezdi a szezont” – mondta az InfoRádióban a Motorsport Online főszerkesztője. Vámosi Péter felhívta a figyelmet arra, hogy a versenyzői piacon jelenleg ők ketten felelnek meg ennek a kritériumnak, annak ellenére, hogy az idei szezonból kimaradtak. A legjobb elérhető pilótáknak tartja őket, akik már megfordultak kis és top csapatnál is.

A szakíró ugyanakkor hozzátette, hogy világbajnoki címet a Cadillac-kel vagy bármilyen más konstrukcióval nem lehet várni a két pilótától, és az új amerikai istálló sem abban a fázisban van, hogy bajnoki címért küzdhessen. „Őket könnyebb lehet majd elengednie a jövő év végén a Cadillac-nek, és megtalálni a megfelelő legjobb pilótát, hiszen 2026 végén nagyon sokaknak lejár a szerződése. Jövőre az is előfordulhat, hogy világbajnokot igazolhatnak, de előkerülhet egy olyan feltörekvő újonc is, aki gyors lesz a Cadillac-kel és ki tudja hozni belőle a maximumot” – fejtette ki Vámosi Péter.

A szakíró szerint a Cadillac-től hasonló szereplésre, célkitűzésekre számíthatunk, mint a Haastól, amely az utolsó a jelenlegi Forma–1-ben, de szintén újoncnak számít, a kis csapat a Ferrarival és a Toyotával együttműködésben versenyez.

„A Cadillac célja az első évében, hogy nem is egy, hanem több pontot szerezzen” – mondta. A szakmai stáb miatt hosszabb távon komolyabb eredmények is vár az újonctól, ugyanakkor Vámosi Péter szerint a Cadillac indul a legnagyobb hátrányból a következő szezonban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×