Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Infostart

Talmácsi Gábor: van realitása a közös MotoGP–Forma–1 versenyhétvégének

Bár most még nehezen elképzelhető, a közös jogtulajdonosnak is köszönhetően idővel akár közös versenyhétvégét is rendezhet a MotoGP és a Forma–1 mezőnye – véli a 2007-es Moto3 világbajnok. Talmácsi Gábor az InfoRádió Aréna című műsorában a készülő új KRESZ motorosokat érintő részeiről is beszélt.

Mint ismeretes, az autósportban egyre nagyobb szerepet kap az elektromos-, illetve a hibrid hajtás, utóbbi motorral mennek már a Forma–1-es autók is. Talmácsi Gábor a MotoGP jövőjét illetően arra számít, hogy marad a benzines robbanómotor, ennek a dinamikája, hangja és érzése ugyanis meglátása szerint nem lecserélhető. „Elektromos sorozat is van már, szeretik, megnézik, de a fő attrakció a robbanómotor” – fogalmazott.

A világbajnok versenyző is úgy látja, hogy a MotoGP új tulajdonosa, a Forma–1-et is birtokló amerikai Liberty Media – miként a száguldó cirkuszt, úgy – a gyorsaságimotoros-világbajnokságot is várhatóan a „show irányába fogja terelni”, még több médiatartalmat, médiaértéket adva a sportágnak, és úgymond fesztiválhangulatot teremtve a futamokon. Szerinte egyébként ez jó irány.

Talmácsi Gábor a tulajdonosváltást illetően arról is beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában, hogy ha a Moto3-tól és Moto2-től eltekintünk, akkor van realitása a közös MotoGP–F1 versenyhétvégének, és van is erre irányuló törekvés. Természetesen erre nem minden pálya alkalmas, de például a texasi, a barcelonai, a silverstone-i és a most épülő madridi pálya igen, bár azért ennek elég magas a feltételrendszere – jegyezte meg a sportoló, aki szerint nagyon érdekes lenne egy ilyen „szuperfutam”.

A műsorban arról is szó esett, hogy milyen lehetőségeik vannak azoknak a motorosoknak, akik nem versenyzők, de szeretnék feszegetni a saját határaikat, viszont nem közúton. Talmácsi Gábor számukra egyrészt vezetéstechnikai tréningeket javasol, ahol nincs nagy sebesség, de megtanulható a motor százszázalékos kontrollálása, ami egy vészfékezés vagy hirtelen kerülés esetén nagyon fontos. „Nem szeretnék megsérteni senkit, de sokan csak közlekednek a motorral. Egy ilyen tréningen viszont tanulhatnak olyan fortélyokat, amikkel utána valóban megtanulnak motorozni” – fogalmazott.

Azok számára pedig, akiket csak a száguldás és az adrenalinégetés izgat, van mód motoros pályanapokra ellátogatni – tette hozzá. Például az Euro-Ringre, ami ugyan kisebb, mint a Hungaroring vagy a Balaton Park Circuit, de alkalmas, ha nem is arra, hogy ötödik-hatodik fokozatban 300-zal száguldjunk, de hogy kipróbáljuk magunkat. Vannak más, kisebb infrastruktúrák is, ilyenekben Magyarország kifejezetten gazdag, „úgyhogy tessék használni a pályákat, és ott próbálgatni a határokat, mert ha ott történik egy kicsúszás, akkor nincsenek életveszélyben” – fogalmazott.

A motorozáshoz ajánlott védőfelszerelésekkel kapcsolatban Talmácsi Gábor kifejtette: nemrég volt egy egyeztetés a készülő új KRESZ-ről, amiben ő is részt vett, megosztva saját tapasztalatait. Szerinte nagyon nehéz a kérdés. Azzal nem ért egyet teljesen, hogy csak a sisak használatát kell kötelezően előírni, mert mint mondta, egy 1000 köbcentis motort az autópályán ne papucsban és rövidnadrágban vezessünk, ez oda nem való. De az sem reális elvárás, hogy 40 fokos hőségben tetőtől talpig bőrruhában legyen az ember egy robogón a városban. „Meg kell találni a megfelelő védőfelszerelést ahhoz, hogy a megfelelő motoron a megfelelő környezetben biztonságban legyünk.” A városban jó megoldás szerinte a légzsákkal szerelt mellény – bár ez nyilván pénztálcafüggő – vagy a protektoros kabát, amit ő is használ ilyen környezetben.

Szerinte érdemes utánaolvasni, konzultálni szaküzletekben, felszerelés-gyártóknál, hogy egy-egy motorra mi az a védőfelszerelés, amiben komfortosan lehet motorozni. Bár egy nagyon összetett kérdésről van szó, úgy véli, hogy abból nem lehet baj – sőt –, ha egy motoros „egy vagy két szinttel” jobban beöltözik, mint amit alapból szükségesnek érez.

A Talmácsi Gáborral készült teljes beszélgetés alább hallgatható meg!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×