eur:
398.98
usd:
368.28
bux:
90294.75
2025. március 21. péntek Benedek
Daniel Ricciardo, a Red Bull ausztrál versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Kínai Nagydíjának időmérő edzésén a sanghaji pályán 2018. április 14-én. A futamot másnap rendezik.
Nyitókép: MTI/EPA/Diego Azubel

Forma–1, jön Kína! – Más-más kínál esélyt most a négy élcsapatnak

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Kínában folytatja a világbajnokságot a Forma–1-es mezőny. Ismét a McLaren az esélyes, igaz, a hátsó szárnyakra vonatkozó előírásokon szigorított a Nemzetközi Automobil-szövetség. Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője az InfoRádióban magyarázta el a részleteket az izgalmas szezonrajt után.

Kína épített pályája következik a szezonnyitó után a Forma–1-ben, és ha nem lett volna olyan "összevissza" az Ausztrál Nagydíj, világosak volnának az erőviszonyok, a McLaren, a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes számítana igazán a többi csapattal szemben, mivel pár nap alatt senki semmilyen fejlesztéssel nem állhatott elő; gyakorlatilag azzal a csomaggal folytatja a mezőny, amellyel eljött Ausztráliából.

Kivéve persze a hátsó szárnyakat, mert azok szabályain most szigorított a sportági szövetség. Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője az InfoRádióban elmondta, ez "macska-egér játék" a szövetség és a csapatok közt, és most az a kérdés, hogy Kínában melyik csapat hogyan tud adaptálódni az új szabályhoz.

"A McLaren ilyen szempontból most különösen össztűz alatt van, egyrészt mert vezeti a bajnokságot, másrészt már tavaly is több csapat vádolta azzal, hogy jobban hajlik a szárnya" – mutatott rá a szakíró, és jelezte, "a topcsapatok körbelövik egymást". Erre egy másik példát is felhozott: a Red Bull nemrég a McLarent és a Ferrarit is feljelentette a fentiekért, ugyanakkor egyáltalán nem lenne meglepve, ha két hét múlva a McLaren jelentené fel a Ferrarit és a Red Bullt. "Ez is a show része; egészen addig, ameddig valakit konkrétan rajta nem kapnak, ez így is marad" – vélekedett.

A mostani hétvégén változás lehet a száraz idő, és az is, hogy lesz egy plusz sprintfutam, ez pedig szerinte tisztább, arányosabb erőviszonyokat mutat majd, a McLaren nagy visszaesésére biztosan nem lehet számítani, Vámosi Péter szerint már csak azért sem, mert a Red Bull közölte, egy nagyobb javítókészleten dolgozik, és négy-öt verseny kell még, mire kész lesz vele. A vb-címvédő Max Verstappen alatt viszont "majdnem mindegy", milyen csomag van, "ő az, aki állandóan győzelemért megy, mert egyszerűen ezt eldöntötte".

Érdekes lesz viszont szerinte a McLaren házi csatája Lando Norris és Oscar Piastri között, utóbbi adott esetben verni tudja-e a sprintfutamon az első futam győztesét. A szakíró szerint ugyanakkor a Ferrarit sem szabad leírni, ha nem vét stratégiai hibákat és Lewis Hamilton összebarátkozik a versenymérnökével. Hallani olyan pletykákat is, hogy a Ferrarinál váltóhibák vannak, és szándékosan vissza kellett venni a teljesítményből, különben a végén szabálytalan lett volna az autó. Erre Vámosi Péter azt mondta, Lando Norris "törött padlólemezzel teljesítette az első futamot, ehhez képest győzött".

"Nem véletlenül mondta Max Verstappen a verseny utáni nyilatkozatában azt, hogy egyáltalán nem láttuk még a valós erejét a McLarennek, magyarán ő sem tudta kellőképpen megkergetni őket, még a számára egyébként kedvezően változó körülmények között sem" – fejtegette.

Elmondta még, hogy a Mercedesnek az kínálhat esélyt, ha kicsit alacsonyabb lesz a pálya hőmérséklete.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.21. péntek, 18:00
Rakonczay Gábor
extrém sportoló, az Atlanti-óceán átevezője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×