Az egyesült arab emírségekbeli sportvezető erről azt követően nyilatkozott, hogy múlt hétfőn az F1 döntéshozói közölték, 2026-tól a Caddilac lehet a 11. istálló, miután elvi megállapodást kötöttek a General Motorsszal.
A Forma–1-ben eddig is volt elvi lehetősége a 12 csapatos mezőnynek, de a kereskedelmi jogokat birtokló Liberty Media, valamint a vb-n most szereplő istállók erőteljesen ellenezték a bővítést.
„Számomra teljesen egyértelmű, hogy a 11. csapat megjelenésével mindenki nyer. Miért ne lehetne később 12? Nincs értelme fenntartani a lehetőségét a 12 csapatos mezőnynek, ha mindig azt mondjuk a jelentkezőknek, hogy nem lehet bekerülni” – fogalmazott Ben Szulajem.
A formula1.com-on múlt hétfőn közölték, hogy az amerikai GM/Cadillac kezdetben Ferrari motorokat használ, ám később – várhatóan 2028-tól – az erőforrásait is saját magának gyártja majd a megállapodás szerint.
Egy 11., amerikai csapat csatlakozásáról régóta folytak a tárgyalások: idén januárban a Michael Andretti nevével fémjelzett új istálló csatlakozását utasították el. A korábbi versenyző szeptemberben kiszállt a projektből, ami így jelenleg Cadillac F1 néven „fut”, Andretti ugyanakkor a csapat nagykövete lesz.
Legutóbb 2010-ben bővült a mezőny, amelyet akkor 13 istálló alkotott, 2017-ben azonban hárman kiszálltak, így alakult ki a jelenlegi, tízcsapatos felállás. A Haas révén most egy amerikai csapat szerepel a névsorban.
Az F1 irányítói korábban azért nem engedélyezték az újabb bővítést, mert 2026-ban nagy motorreform jön: a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig elektromosak lesznek, az üzemanyagnak pedig teljes mértékben megújulónak kell lennie.
A mezőny mostani csapatai leginkább azért ellenezték a bővítést, mert akkor kevesebb pénzhez jutnak, a végső döntés meghozatalába ugyanakkor nem szólhatnak bele.