eur:
408.18
usd:
375.22
bux:
73865.96
2024. október 31. csütörtök Farkas
Weöres Szabolcs, aki első magyarként teljesítette az Atlanti-óceánt átszelő, egyszemélyes vitorlás versenyt, a Route du Rhum-ot (Rum útja). Fotó: Facebook
Nyitókép: Fotó: Facebook

Weöres Szabolcs nem kis dologra vállalkozik, indul a földkerülő vitorlásversenyen

Az 50 éves sportember hónapokig lesz kikötés nélkül a nyílt tengeren. Fa Nándor nyomdokain szeretne haladni.

Nyolc év után indul újabb magyarként Weöres Szabolcs a Franciaországból november 10-én induló, és ugyanott célba érő Vendée Globe-on. A versenyen 3-4 hónapig fog kikötés nélkül hajózni - írja a hirado.hu.

A vele készült interjú során a hajós elmondta, négy éve készül a megmérettetésre. Szerinte 90 százalékos jelenleg a felkészültségi szintje, a hajó is műszakilag átnézve várja a rajtot a franciaországi Les Sables d'Olonne kikötőjében. Zajlik a berakodás, a víz- és élelmiszerkészletek feltöltése, valamint a tartalék alkatrészek beszerzése. Weöres Szabolcs elmondta, meg sem tudná számolni, hogy az elmúlt 4 év során hány tengeri, óceáni felkészítő versenyen van túl, és legalább hatszor kelt át az Atlanti-óceánon.

A Vendée Globe-on kvalifikációhoz kötött a részvétel, így ezeken a versenyeken mindenképpen indulnia kellett. Mint mondta, ezek a nagy versenyhez hasonlóan francia rendezésű regatták, ez is mutatja, hogy nagy hagyománya van az országban a tengeri vitorlázásnak. A versenyek eredményeivel a legjobb 40 közé kellett bekerülnie az induláshoz.

A vitorlásversenyző elárulta, nagyon jó kapcsolatban áll Fa Nándorral, aki háromszor teljesítette a Vendée Globe-ot, és az 1992/93-as versenyen ötödikként ért célba. A veterán versenyző rengeteget segített Weöres Szabolcsnak a felkészülésben a helyes táplálkozásra vonatkozó tanácsoktól a déli óceánokon való vitorlázásig. Mint mondta,

Fa Nándor egyengeti az útját, hagyja, hogy menjen a saját feje után, de nem engedi, hogy rossz irányba forduljon - mentoraként tekint rá, nem menedzsereként.

A déli óceánokon való vitorlázás nehézségeiről azt mondta, hogy az északi vizekkel összehasonlítva a fő nehézséget az adja, hogy "nincs körülötte senki és semmi", és a hullámzás is jóval erőteljesebb. Sőt, a jéghatár közelében a leszakadó jégtáblák is tovább nehezítik a hajózást.

Weöres Szabolcs megerősítette: a verseny szabályzata tiltja a kikötést, aki partot ér, az kiesik a versenyből. Ráadásul semmilyen külső segítséget nem vehetnek igénybe, csak a szervezőkkel van folyamatos rádiós kapcsolat, például a jéghelyzetről való tájékoztatás miatt. Vészhelyzet, rosszullét esetén orvossal is lehet konzultálni, egy speciális orvosi dobozt is magukkal visznek a versenyzők.

A vitorlázó úgy véli, körülbelül 100 napra lesz szüksége a futam teljesítéséhez. Családja bízik benne, hogy sikerült nagyon jól felkészülnie, de persze izgulnak is érte. Azt viszont leszögezte, hogy nagyon izgul, ha tehetné, már holnap indulna.

Címlapról ajánljuk
Magyarics Tamás: Kamala Harrisnek három „alapvető baja” van az elnökválasztáson
Aréna

Magyarics Tamás: Kamala Harrisnek három „alapvető baja” van az elnökválasztáson

A november 5-i amerikai elnökválasztás esélyeiről, a két jelölt közötti különbségekről, a döntést jelentő pontokról beszélt Magyarics Tamás külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora az InfoRádió Aréna című műsorában.

A Hegyvidéken sem lesz ingyenes, máshol fizetőssé válik vagy drágul a parkolás

A XII. kerületben ugyan ősz elején visszavonták a parkolás üzemeltetésére kiírt közbeszerzést, ám a korábbi szerződés közelgő lejártáig valószínűleg sikerül új megállapodást kötni, így a Hegyvidéken még ideiglenesen sem lesz ingyenes a parkolás. A főváros más területein is változnak a parkolási zónák és díjak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×