eur:
406.57
usd:
384.03
bux:
0
2024. november 19. kedd Erzsébet
Abu-Dzabi, 2023. november 26.A futamgyőztes és idei világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjának eredményhirdetésén a Yas Marina versenypályán 2023. november 26-án. A 26 éves versenyző sorozatban a harmadik világbajnoki címét nyerte el. Verstappen a 2023-as idény 22 futamából 19-et megnyert, ezzel rekordot állított fel, pályafutása során pedig ez volt az 54. futamgyőzelme, amellyel harmadik az örökranglistán.
Nyitókép: MTI/EPA/Ali Haider

Max Verstappen Michael Schumacherék nyomában – a vetélytársak már most félnek, mi lesz jövőre

A Red Bull holland pilótája sorozatban harmadszor lett világbajnok a Forma–1-ben, és ezzel a negyedik helyre jött fel a történelmi rangsorban. A 26 éves versenyző az idényzárón, Abu-Dzabiban idei ezredik körét teljesítette a mezőny élén, ami új rekord a száguldó cirkuszban.

Charles Leclerc-t és George Russellt megelőzve Max Verstappen nyerte a Forma–1 2023-as idényének utolsó futamát Abu-Dzabiban. A holland pilótát ezúttal sem tudták megszorítani, így az idei 22 versenyből 19-szer intették le elsőként a kockás zászlóval. Csapattársa, Sergio Pérez két, míg a Ferrari spanyol versenyzője, Carlos Sainz egy futamgyőzelemmel zárta az évet. Ez pedig azt jelenti, hogy

idén egyszer, Szingapúrban volt rá példa, hogy nem Red Bull-pilóta győzött a száguldó cirkuszban.

A francia Le Figaro így összegezte a múlt hétvégi eseményeket: „Az utolsó verseny méltó tükre volt a 2023-as szezonnak, amely nem tartogatott túl sok izgalmat. Max Verstappen kolosszális árnyékában nehéz volt bárki másnak tündökölnie.” A spanyol La Vanguardia tudósítója pedig ezt írta: „Legördült a Forma–1 függönye. Ahogyan az egész idény során, úgy most sem volt kérdés, hogy ki nyer. Újfent Max Verstappen kezébe került a győztesnek járó trófea, miután a Forma–1 történetének legsikeresebb évét zárta versenyzőként. Sikerei páratlanok, és sok évig tart majd, amíg ezt bárki felül tudja múlni.”

Ha csak a győzelmeket tekintjük, – a tavalyi idényhez hasonlóan – nagyon egyoldalúra sikeredett az idei szezon, a Max Verstappen mögötti pozíciókért ugyanakkor hatalmas csata volt az egész évben. Így történt ez Abu-Dzabiban is, ahol az élmezőnyt követő bolyban óriási küzdelem alakult, sok előzést és rengeteg látványos csatát láthatott a közönség, melyek közül kiemelkedett Lewis Hamilton és Fernando Alonso összeakadása, nagy ütközete – immár sokadszorra karrierjük során.

Max Verstappen és a Red Bull ismét fölényesen uralta a mezőnyt: a holland 575 ponttal zárta a vb-pontversenyt, Sergio Pérez pedig 285 ponttal végzett másodikként. A 3. és a 7. hely között viszont csak 34 pontos különbség alakult ki a végelszámolásnál. A konstruktőrök között 860 ponttal lett világbajnok a Red Bull, a Mercedes 409 ponttal a második, a Ferrari 406 ponttal a harmadik helyet szerezte meg, köszönhetően annak, hogy a Mercedes mindkét pilótája az első tízben zárt a szezonzárón, Carlos Sainz (Ferrari) viszont csak a 18. lett egy kör hátránnyal.

A kritikusok szerint az egyik legunalmasabb F1-es idény volt az idei. Bár már a szezonrajt előtt is számítani lehetett rá, hogy Max Verstappen a legesélyesebb a vb-címre 2023-ban is, de a száguldó cirkusz szerelmesei abban bíztak, hogy több versenyző többször állhat majd fel a dobogó legfelső fokára egy-egy futamon. A holland azonban végig dominánsnak bizonyult és sorozatban harmadszor lett világbajnok, beérve ezzel a történelmi rangsorban Jack Brabhamet, Jackie Stewartot, Niki Laudát, Nelson Piquet-t és Ayrton Sennát. A De Telegraaf szerint ez csak a kezdet, újabb nagy sikerek várhatnak rá: „példaértékű állandóság: Max Verstappen Michael Schumacher és Lewis Hamilton nyomdokaiba lépett” – írja a holland lap.

Max Verstappen több mint ezer kört töltött az élen a Forma–1 idei szezonjában, amivel újabb rekord került a neve mellé.

Arra sem volt még példa a sorozatban, hogy valaki ilyen magas pontszámmal (575) legyen világbajnok – igaz, a régmúltban más volt a pontszámítási szisztéma és kevesebb futamot is rendeztek.

A Red Bull magabiztosságát és hatalmas hegemóniáját jól érzékelteti, hogy gyakorlatilag már hónapok óta 2024-re fejlesztenek, ami nem túl biztató jel a Mercedes vagy a Ferrari szurkolói számára. Fontos megjegyezni ugyanakkor, hogy például a McLaren idén szezon közben is nagyot lépett előre a sok újításnak köszönhetően, így az istállók a következő hónapokban biztosan megtesznek minden tőlük telhetőt annak érdekében, hogy csökkentsék hátrányukat a Red Bull-lal szemben.

Senkinek sem lesz könnyű dolga a következő évben sem, hiszen Max Verstappen egyéni képességei is a mezőny felett állnak, ezt az idényzárón, Abu-Dzabiban is megmutatta, amikor Charles Leclerc-rel kellett csatáznia.

„Nehéz lesz jövőre hasonló sikert elérni, de mindig egyre többet akarunk. Ez nem feltétlenül jelent futamgyőzelmeket és vb-címet, de keményen dolgozunk, hogy jövőre is versenyképes autónk legyen. Biztos vagyok abban, hogy az összes csapat szeretne legyőzni minket a következő szezonban, de készen állunk a csatákra” – idézi a Nemzeti Sport Max Verstappent a jövőbeli terveivel kapcsolatban.

A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton azt nyilatkozta: megbízható volt a Mercedes idei teljesítménye és remek munkát végzett az egész csapat, ugyanakkor nem túl optimista a 2024-es szezont illetően.

„A Red Bull most is 17 másodperces előnnyel nyert, miközben július vagy augusztus óta hozzá sem ért az autóihoz. Ez alapján könnyen rá lehet jönni, mire lesznek képesek jövőre”

– fogalmazott a brit versenyző.

A 2024-es idény első versenyhétvégéjét február 29. és március 2. között rendezik Bahreinben. A következő szezon a tervek szerint 24 futamból áll majd, az utolsót 2024. december 8-án ismét Abu-Dzabiban rendezik. A Magyar Nagydíj július 21-én lesz.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Marsai Viktor: Donald Trump már most készülhet az első komolyabb csatájára a tervezett deportálások miatt

Marsai Viktor: Donald Trump már most készülhet az első komolyabb csatájára a tervezett deportálások miatt

Donald Trump Fehér Házba való visszatérésével hatékonyabb lehet a határvédelem, a kampánya során megfogalmazott üzeneteknek pedig nagyon erős elrettentő ereje lehet a migráció kezelésében – mondta az InfoRádióban a Migrációkutató Intézet igazgatója, aki arról is beszélt, hogy a régi-új elnök várhatóan vámok lehetséges kivetésével igyekszik majd nyomást gyakorolni a küldő országokra.

Neurológus: ha kialakul az epilepsziás roham, akkor azt megállítani már nem lehet

Nem lehet megállítani egy epilepsziás rohamot, ugyanakkor az orvosok mellett a közvetlen környezet is sokat tehet azért, hogy ne legyen nagyobb baj. A szakemberek ilyenkor semmiképpen nem használnak defibrillátort, újraélesztéssel próbálkozni indokolatlan esetben csak további problémákat okozna – mondta az InfoRádióban Ilniczky Sándor neurológus.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.19. kedd, 18:00
Hegyi Zsolt
a MÁV Csoport vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×