A korábban a Kávé útja néven is elhíresült óceáni viadalon Weöres Szabolcs társa az orosz Irina Gracseva volt a New Europe fedélzetén. A négy hajóosztály számára kiírt verseny rajtját a viharos időjárás miatt többször halasztani kellett, végül a különböző kategóriák más időpontban indultak el, és az útvonalat is módosították a szervezők. Az IMOCA60-as osztály november 7-én vágott neki Le Havre-ból a papíron 3750 mérföldre (valóságban több mint 8000 km) rövidített távnak Martinique szigetéig, átkelve az Atlanti-óceánon.
Weöres Szabolcs számára az elsődleges cél az volt ezen az embert és hajót próbáló versenyen, hogy a sokszor viharos körülmények között biztonságban célba érjen, és tesztelje a felújított és átalakított vitorlást. A tervet sikeresen teljesítette, ami azért is szép eredmény, mert a 60 lábasok 40 hajót számláló mezőnyéből többen feladták a viadalt, köztük olyan tapasztalt és sikeres óceáni vitorlázók, mint a Vendée Globe-címvédő Yannick Bestaven vagy a háromszoros földkerülő Nick Moloney. A New Europe a 26. helyen ért célba, ami jó eredménynek számít az IMOCA-hajók teljesítményalapú besorolásában.
Weöres Szabolcsnak sok ideje nem lesz pihenni, mert újabb megmérettetés vár a jövőre rajtoló Vendée Globe-indulókra, visszafelé immár egyedül kell átvitorlázniuk az Atlanti-óceánt, Martinique-ból a franciaországi Lorient-ig.
Weöres Szabolcs Fa Nándor után második magyarként indulhatna a Vendée Globe-on, amelyen a résztvevőknek egyedül, külső segítség és kikötés nélkül kell körbehajózniuk a bolygót.