eur:
413.12
usd:
394.32
bux:
79243.31
2024. december 18. szerda Auguszta
A második rajtkockáról indult George Russell, a Mercedes brit versenyzője (b) és Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Ausztrál Nagydíján az Albert Park versenypályán Melbourne-ben 2023. április 2-án. Russell motorhiba miatt feladta a versenyt.
Nyitókép: MTI/EPA/AAP/James Ross

Jelentős változás jön a Forma-1-ben, akár az erősorrendet is átírhatja

Szingapúrban folytatódik a Red Bull és Max Verstappen nyomasztó fölényét hozó Formula-1-es világbajnokság. A városállamban szinte minden szezonban történnek szokatlan események, a 15 évvel ezelőtti futam fejleményeibe Felipe Massa azóta sem nyugodott bele. Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője azt mondta az InfoRádióban, hogy az FIA új mérési metódusa akár több csapatot is hátrányosan érinthet.

Két hét szünet után Szingapúrban rendeznek Forma-1-es versenyhétvégét. A legutóbbi futamot, az Olasz Nagydíjat Max Verstappen nyerte, idei 12. első helyezését elérve. A holland pilóta egyben új rekordot is felállított Monzában, ő lett ugyanis az első, aki egy F1-es idényen belül sorozatban 10 futamgyőzelmet aratott.

A vb-pontversenyben Max Verstappen 145 ponttal előzi meg csapattársát, a mexikói Sergio Pérezt, a harmadik helyen a spanyol Fernando Alonso áll. A Szingapúri Nagydíjjal együtt még nyolc versenyhétvége van hátra a 2023-as szezonból.

Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője úgy fogalmazott az InfoRádióban, hogy a szingapúri az egyik legkíméletlenebb versenypálya a száguldó cirkuszban. Valtteri Bottas, az Alfa Romeo finn pilótája egy korábbi nyilatkozatában azt mondta, a magas hőmérséklet és páratartalom miatt olyan itt versenyezni, mintha az ember gyorsan biciklizne egy szaunában és közben az életéért küzdene.

A pálya kialakítása csak minimálisan változott az évek alatt.

Utcai aszfaltcsíkról van szó, ami a szakíró véleménye szerint

elsősorban Sergio Péreznek kedvez,

aki „nagyon érzi ” az ilyen versenypályákat, így ő „jobban elemében lehet” a többiekhez képest.

Fontos újítás jön

Vámosi Péter felhívta a figyelmet arra a változásra, hogy ettől a versenyhétvégétől új mérési metódusok alapján dolgozik a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). Ennek bevezetésére azért volt szükség, mert a mezőnyben több olyan autó is akadt, amelyeknek az első és a hátsó szárnya, valamint a padlólemeze „nem egészen úgy hajlott, ahogyan annak kellett volna.” A szakértő szerint a Szingapúri Nagydíj ad majd arra választ, hogy az új szabályok kiket és mennyire érintenek hátrányosan. Sokan azzal számolnak, hogy

egy-egy autó ideje akár fél másodpercet is romolhat körönként.

„Gyanítom, hogy nem a Red Bull lesz ez. Christian Horner csapatfőnök előre le is nyilatkozta, hogy ne tőlük várják ezt” – mondta Vámosi Péter.

Hozzátette: az az istálló, amely a változtatások miatt veszélyben lehet, az a nyáron komolyan visszaeső Aston Martin, hacsak közben át nem alakította az autóit. „Lehet, hogy lesz némi változás az erősorrendben, az élen azonban nagy meglepetés nem várható” – fejtegette.

A Ferrari képviselői a napokban azt nyilatkozták, hogy örülnek, ha elcsípnek néhány pontot Szingapúrban, így tőlük a szakértő megállapítása szerint nem várható kiugró eredmény. A McLaren viszont akár ezúttal is meglepetést okozhat, a Mercedes esetében pedig „lassan kijelenthető, hogy stabilan esélyük van a második helyre.”

Nagy kérdés, hogy az Aston Martint hogyan érinti majd a már említett szabályváltozás.

Mi lesz az Alfa Romeóval?

Az Alfa Romeo nem teljesít jól ebben a szezonban, azt azonban már bejelentette a csapat, hogy jövőre is a Valtteri Bottas, Csou Kuan-jü pilótapárossal vág majd neki az idénynek. Vámosi Péter úgy véli, egy csapat stabilitásához sokat hozzátesz, ha nem cseréli le évről évre a versenyzőit. Mint fogalmazott, a kínai pilóta esetében már nemcsak arról van szó, hogy „hoz magával némi szponzori támogatást”, hanem be is bizonyította, hogy igenis megállja a helyét Valtteri Bottas mellett.

Az Audi tavaly jelentette be, hogy három lépcsőben a Sauber csapatának többségi tulajdonosa lesz, és a megjelenésük egyben a jelenlegi névadó szponzor, az Alfa Romeo távozását is magával vonja. Kérdés, hogy ez a váltás miként befolyásolja majd a pilóták helyzetét, de ez még a jövő zenéje. A pletykák szerint az Audi szeretne majd egy német versenyzőt is a csapatában látni, de ez 2025-nél hamarabb nem valósul meg.

Vámosi Péter szerint ez a német pilóta a tavaly visszavonuló Sebastian Vettel, Nico Hülkenberg vagy Mick Schumacher lehet.

Felipe Massa már nem a versenypályán küzd, de világbajnok akar lenni

A Szingapúri GP az elmúlt időszakban nemcsak a versenyzés miatt került a középpontba, hanem egy korábbi sztár pereskedése miatt is, ugyanis Felipe Massa augusztusban arról értesítette a száguldó cirkusz és a FIA vezetőségét, hogy jogi eljárást indít a véleménye szerint manipulált 2008-as Szingapúri Nagydíj miatt, valamint elveszített világbajnoki címe ügyében.

Felipe Massa azt állítja, hogy egy összeesküvés áldozata lett és ezért nem nyerhette meg a világbajnoki címet a 2008-as szezonban.

A brazil közölte, nem hagyja annyiban a dolgot, kártérítést követel.

Fernando Alonso 2008-ban úgy lett első a Szingapúri Nagydíjon, hogy akkori csapattársa, Nelson Piquet Jr. a falnak csapódott másfél körrel a spanyol világbajnok első boxkiállása után. Ekkor beküldték a safety cart, amivel Alonso helyzeti előnybe került a pole pozícióból induló és a versenyt addig vezető Massával és a mögötte haladó Hamiltonnal szemben. Végül a spanyol pilóta megőrizte előnyét, őt intették le elsőnek. Nico Rosberg lett a második, Lewis Hamilton a harmadik, míg Massa csak a 13. helyen jött be végül.

Az igazi botrány bő egy évvel később alakult ki, amikor Nelson Piquet Jr. elismerte, a Renault csapatfőnökei arra utasították, hogy szándékosan okozzon balesetet. Emiatt később a Renault istállót el is tiltották. Massa és jogi képviselői szerint szándékosan figyelmen kívül hagyták Piquet szabálytalanságát és egyszerűen eltussolták volna a történteket.

Az üggyel kapcsolatban Vámosi Péter azt mondta: kezd kabaréba áthajlani a történet, ami egyre nehezebben követhető a közvélemény és a szakértők számára is. „Aki él és mozog, és véletlenül kicsit köze volt a 2008-as esethez, a perelés tárgyát képezi” – tette hozzá. Érintett a Renault csapat akkori főtámogatójától kezdve Flavio Briatore volt csapatfőnökön át egészen a Ferrari istállóig és Lewis Hamiltonig több fontos szereplő. „Nem csoda, ha sokan elveszítik a fonalat az ügyben, meglátjuk, milyen eredmény születik” – fogalmazott.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a patrióták nyernek, a liberálisok Brüsszelbe szorulnak vissza, az Mordor vidéke

Orbán Viktor: a patrióták nyernek, a liberálisok Brüsszelbe szorulnak vissza, az Mordor vidéke

El fogunk érkezni ahhoz a nagy kérdéshez, hogy az ilyen nagyságrendű problémákkal, mint amilyenekkel a Nyugat most küzd, sikerül-e az ottani politikai rendszereknek a demokrácia keretein belül megoldást találniuk – tette fel a kérdést a miniszterelnök egy interjúban. Beszélt Ukrajna támogatásának várható megcsappanásáról, a tűzszünet esélyéről, a liberálisok és a patrióták küzdelmeiről.

Jogerősen elítélték Nicolas Sarkozy volt francia elnököt

Nicolas Sarkozy ellen több jogi eljárás is folyamatban van, de ez volt az első, amely bírósági szakaszba került, és az első alkalom az 1958 óta tartó V. köztársaság történetében, hogy korrupció miatt jogerősem elítéltek egy volt köztársasági elnököt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.19. csütörtök, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×