eur:
399.12
usd:
366.89
bux:
87872.68
2025. március 16. vasárnap Henrietta
Az Alpine Forma-1-es versenycsapat 2023-as, A523 jelű autója. Forrás:Twitter/BWT Alpine F1 Team
Nyitókép: Forrás:Twitter/BWT Alpine F1 Team

Zinedine Zidane-nal erősített a Forma-1-es Alpine csapat

Az Alpine bemutatta idei Forma-1-es versenyautóját is és közölte azt is, hogy motorbeszállítója lehet az Andretti Cadillacnek.

Persze ehhez előbb a nemzetközi szövetségnek (FIA) jóvá kell hagynia az új csapat 2025-ös csatlakozását.

A világ- és Európa-bajnok labdarúgó, Zidane fellépése volt az egyik meglepetés a A523 kódjelzésű gép csütörtöki leleplezésén, amely majd rózsaszínben fog pompázni az idény első három állomásán Bahreinben, Szaúd-Arábiában és Ausztráliában.

Az AlphaTauri csapatától érkező Pierre Gasly izgatottan beszélt gyerekkori példaképéről:

"Zizou az egyik bálványom volt. Ötéves koromban kezdtem futballozni, és mindig a 10-es mezt szerettem volna viselni, amit annak idején ő is hordott."

A francia Gasly a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót váltja majd a csapatban, amely összetettben - az előző szezonhoz hasonlóan - a negyedik helyet tűzte ki célul. Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója arról is beszámolt, hogy ha az Andretti megkapja a jóváhagyást a Forma-1-hez, akkor motorokkal támogatják a csapatot, így már négy autón tesztelhetik majd a újításokat.

A szintén francia Esteban Ocon már negyedik éve erősíti az istállót,

míg Jack Doohan - az ötszörös világbajnok motorversenyző, Mick fia - tartalékpilóta lesz, emellett a Forma-2-ben is versenyez majd.

Az F1 23 futamból álló szezonja március első hétvégéjén kezdődik Bahreinben.

Címlapról ajánljuk

Európa fegyverkezne, csak kevesen akarnak katonának állni

Az európai vezetők a védelmi képességek fokozását ígérik az általuk hangoztatott orosz fenyegetéssel szemben. Sok államban azonban nem túl nagy a motiváció a katonai pályához. Németországban minden negyedik újonc leszerel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.17. hétfő, 18:00
Kiss J. László
a Budapesti Corvinus Egyetem professzor emeritusa
Egymással sem kereskednek az EU-tagállamok, ami versenyképességi válságot jelent

Egymással sem kereskednek az EU-tagállamok, ami versenyképességi válságot jelent

Az Európai Unió versenyképességi problémái továbbra is meghatározzák a gazdaságpolitikai vitákat Brüsszelben, miután az európai gazdaságok több mint 20 százalékkal elmaradnak az Egyesült Államoktól az egy főre jutó jövedelem tekintetében. A termelékenységi lemaradás nem a ledolgozott munkaórák számából, hanem az alacsonyabb óránkénti munkaerő-termelékenységből fakad, amit az innovációs és szerkezeti akadályok súlyosbítanak. Az európai vállalatok – különösen a technológiai szektorban – alulteljesítenek amerikai versenytársaikkal szemben, részben az alacsonyabb R&D-beruházások és a korlátozott tőkefinanszírozás miatt. A belső piac széttagoltsága tovább nehezíti a növekedést, míg a humántőke fejlesztése és a tőkepiaci reformok elengedhetetlenek lennének a versenyképesség javításához – derül ki a Nemzetközi Valutaalap (IMF) friss, az európai versenyképesség problémáit elemző jelentéséből.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×