eur:
411.38
usd:
392.96
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Carlos Sainz, a Ferrari spanyol versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíj első szabadedzésén a mogyoródi Hungaroringen 2022. július 29-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

A Ferrari kimaradhat a Forma-1-ből

Lejárt a határidő, amit a FIA adott a motorgyártóknak a zöld előírások elfogadására, de a Ferrari eddig nem jelentkezett.

Gyökeresen új szabályok lépnek életbe a motorok paramétereire vonatkozóan 2026-től a Formula-1-ben. A gyártóknak nyilatkozatot kellett tenniük, hogy vállalják-e az új feltételeket, aminek eddig csak három (azok közül is kettő késve) tett eleget. A Ferrari nincs közöttük, ami jelen állás szerint azt jelenti, hogy a legnépszerűbb istálló három év múlva búcsút inthet a száguldó cirkusznak - írja a magyarnemzet.hu.

2026-tól olyan motorok hajthatják csak a versenyautókat, amelyek száz százalékig megújuló forrásból származnak, s az elektromos hajtás is mind nagyobb szerepet kap. Az is cél lesz továbbá, hogy az erőforrások között ne legyenek túl nagy különbségek, amivel azt az évtizedes problémát kívánják orvosolni, hogy ne legyen egyértelmű favoritja a világbajnokságnak.

A gyártóknak eredetileg 2022 októberéig kellett leadniuk a szándéknyilatkozatukat, ám a jelzett határidőig csupán az újonnan belépő Audi jelentkezett a Nemzetközi Automobil-szövetségnél (FIA) – írja az Origo. A dátumot egy hónappal meghosszabbították, azóta további két gyártó – az Alpine és a Red Bull Powertrains – nyújtotta be a pályázatát. Várhatóan a Mercedes lesz a negyedik, sajtóhírek szerint a német autógyár jövő hét elején nyújtja be nevezését.

A határidőt most újabb egy hónappal meghosszabbították, hiszen a FIA-nak sem érdeke, hogy néhány napos csúszás miatt kizárja a legnépszerűbb márkát a sorozatból: az 1950-es kezdetektől a Ferrari az egyetlen csapat, amely mindegyik idényben rész vett.

Úgy tudni, a Ferrari késlekedésének az oka, hogy néhány meglévő motorszállítóval szövetkezve ellenzett bizonyos sport- és technikai korlátozásokat és még mindig vannak problémái bizonyos záradékokkal.

Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

A Ryanair légitársaság azzal fenyegetőzik, hogy január 1-jétől leállítja tíz francia regionális repülőtér kiszolgálását, ha a 2025-ös költségvetésbe a kormány beleírja a légiközlekedési ágazat fokozottabb megadóztatását. A rendelkezést csütörtökre virradóra jóváhagyta a francia nemzetgyűlés, de a költségvetési tervezet végleges változatát még nem fogadták el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 15:15
×
×
×
×