Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Scheidler Géza, MASZ Sportszakmai Igazgató, Deutsch Péter, a Budapest 2023 Zrt. vezérigazgatója, Sebastian Coe, a Nemzetközi Atlétikai Szövetség (IAAF) elnöke Gyulai Márton, a Magyar Atlétikai Szövetség elnökségi tagja, Baji Balázs világbajnoki bronz- és Európa-bajnoki ezüstérmes gátfutó és Gyulai Miklós, a Magyar Atlétikai Szövetség (MASZ) elnöke (b-j) az épülő Nemzeti Atlétikai Központban 2022. június 18-án. Látogatásán Sebastian Coe futotta az első métereket az új, még épülő Nemzeti Atlétikai Központban, ahol alig több mint egy év múlva az atlétikai világbajnokságot rendezik.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Magyar maratoni bajnokság Frankfurtban – itt az érdekes magyarázat

Sportszakmai okai vannak annak, hogy idén Frankfurtban rendezik meg a maratonfutók magyar bajnokságát – mondta érdeklődésünkre Gyulai Miklós, a Magyar Atlétikai Szövetsége elnöke.

A Magyar Atlétikai Szövetsége elnöke szerint sportszakmai okok miatt döntöttek úgy, hogy idén Frankfurtban rendezzék meg a maratonfutók országos bajnokságát.

Az eredeti tervek szerint már a világbajnokság pályáján rendezték volna meg idén a maratonfutók magyar bajnokságát – mondta megkeresésünkre Gyulai Miklós.

Ennek nagy vonzereje lett volna – tette hozzá a Magyar Atlétikai Szövetség elnöke, aki azt is elmondta, hogy a vb útvonala alkalmasabb lesz kiváló nemzetközi időeredmény eléréséhez, mint például volt a hétvégi Spar Maraton útvonala, egyszerűen az adottságok miatt.

Mint mondta, a pár hete a világbajnokságot szervező cégben bekövetkezett változás viszont nehéz helyzetbe hozta őket. „Mindenki jót akart”, de

nem tudták biztosítani, hogy ugyanazon az útvonalon rendezzék a versenyt, mint amin „Eliud Kipchogéék futnak egy év múlva”

a vb-n.

„Jobban nem akarok belemenni abba, hogy miért nem tudtuk megoldani, hogy a vb-pályán rendezhessük a versenyt, a lényeg, hogy nem tudtuk megoldani” – hangzott el. Annyit tett hozzá, hogy a legkevésbé rajta vagy rajtuk múlt.

A nemzetközi szövetség nehéz szintidőket határozott meg a világbajnokságra, ezekre a magyar maratonistáknak kevés esélyük lett volna, viszont ha rangos mezőnyben érnek el jó helyezést, azzal biztosíthatják a helyüket, hiszen Frankfurtban magyar bajnokságként megemelt pontszám jár az eredményekért – mondta az elnök.

Gyulai Miklós elnézést kért az amatőr, félamatőr versenyzőktől, akik elindultak volna a magyarországi országos bajnokságon, de

a magyar maratonisták csak a pontok gyűjtésével kvalifikálhatják magukat a jövő évi budapesti világbajnokságra.

Gyulai Miklós arról is beszélt, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben a magyar atlétika vezetésének is felelősen kell elköltenie minden forintot. A kvalifikációra esélyes magyar versenyzők frankfurti utazási költségeit a hazai szövetség állja, de az elnök elmondása szerint ez jócskán elmarad egy budapesti maraton rendezési költségétől.

A világbajnokságra eséllyel pályázó versenyzők költségeit a szövetség kifizeti – tette hozzá Gyulai Miklós. A Magyar Atlétikai Szövetség elnöke azt még nem tudta megmondani, hogy a jövőben hazaköltözik-e az országos bajnokság. A frankfurti maratont, amely egyben magyar bajnokság lesz idén október 30-án, vasárnap rendezik.

Gyulai Miklós elmondta, hogy 2024-től sem biztosított még, hogy a maratoni bajnokságot Budapesten rendezzék. Egyelőre a jövő évi világbajnokságra koncentrálnak.

A Gyulai Miklóssal készült teljes beszélgetés alább meghallgatható.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×