Július elején elhagyta a Renault-t a motorfejlesztést irányító Rémi Taffin, erősítette meg a Reuters hírügynökség értesülését az Alpine szóvivője. Utódjának személye egyelőre nem ismert. A döntés hivatalosan közös megegyezéssel született, Taffin valószínűleg most a felmondási idejét tölti - írta az Origo.
Nem is a távozás hírének van jelentősége, hiszen a 2020-ban beugró pályaként debütált, a száguldó cirkuszt idén ismét befogadó Portimão-ban rendezett Portugál Nagydíj, vagyis április legvége óta Taffin nem utazik a versenyekre, a francia sajtó már megszellőztette, hogy elküldik. A kérdés inkább az, hogy hová igazol.
Várhatóan lesz igény a szolgálataira, hiszen a Red Bull új motorgyára és az Aston Martin is tapasztalt mérnököket keres.
Az Origo emlékeztet, hogy a Renault nem ért el komoly sikereket a turbós hibrid erőforrások bevezetése óta, a gyártó fokozatosan elvesztette az ügyfeleit, amelyek vagy csődbe mentek vagy elpártoltak tőlük. A Red Bullal nagy viharok közepette szakítottak, a McLaren tavaly hagyta el a francia márkát, és tért vissza a Mercedes erőforrásaihoz.
Ennek egyik oka, hogy a Renault a Mercedesszel és a Hondával ellentétben még mindig nem választotta szét a turbófeltöltőt és a kompresszort az erőforrás elrendezése terén, pletykák szerint ez jövőre, a specifikáció befagyasztása előtti utolsó lehetőség alkalmával megváltozik, utána pedig évekig, legalább 2025-ig nem lehet majd komolyabb fejlesztéseket végezni.
- Rémi Taffin 1999-ben csatlakozott az F1-be visszatérő Renault-hoz, később dolgozott a BAR-nál, az Arrowsnál, majd visszatért a Renault-hoz.
- 2012-től a Renault Sport F1, vagyis a motorrészleg pályán zajló munkáját irányította, együtt dolgozott az ügyfélcsapatokkal, 2014-től már operatív igazgatóként a gyári folyamatok is hozzá tartoztak.
- 2016-ban, a gyári szintű visszatéréssel párhuzamosan kinevezték a motorért felelős technikai igazgatóvá.