Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
A győztes Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője pezsgővel ünnepel a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Monacói Nagydíjának eredményhirdetésén, a monte-carlói utcai pályán 2021. május 23-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Sebastien Nogier

Max Verstappen olyan helyre került, ahol még sosem járt

Most először a holland Max Verstappen áll a Forma–1-es világbajnoki pontverseny élén. A szezon több mint háromnegyede még hátra van, de a Red Bull holland pilótája és a hétszeres világbajnok, Monacóban csak hetedik helyezett Lewis Hamilton elhúzott a mezőny többi tagjától.

Gokartos korszaka óta, a Forma-szériában soha nem állt az élen. A Forma–3-at, ahonnan a Red Bull kötelékébe berült, sem vezette sosem. Mindenképpen ez új helyzet neki, de a kvalitásait meg a fejlődését figyelembe véve, nagyon is megérdemli, hogy most ő vezeti a világbajnokságot – mondta Max Verstappenről Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője az InfoRádióban.

A szekértő szerint lehetett számítani arra, hogy a Red Bull nagyon jó lesz Monacóban, ez így is volt, ugyanakkor a Mercedes szerinte olyanokat hibázott, hogy "ezen a szinten, gyári csapatként ez vállalhatatlan".

Az eddigi ötből három hétvégén Lewis Hamilton győzni tudott a Mercedesszel, tehát az látszik, hogy még egy picit gyengébb autóval is van esélye a győzelemre, ugyanakkor lassan ugyanezt elmondhatja magáról Max Verstappen is, akinek ráadásul kevesebb nagy hibája volt eddig ebben a szezonban. Vámosi Péter szerint ők ketten abszolút kiemelkednek az idei mezőnyből.

"A 23 futamos versenynaptárból lement eddig öt verseny, és már akkora pontelőnyre tettek szert, hogy Valtteri Bottas vagy Sergio Perez, akik nagyon hasonló autót vezetnek, labdába sem rúghatnak a bajnoki címért. Igazából az a meglepő, hogy mindkét csapat hibázott, és most a Mercedes többször is. Az elmúlt hét évben dominált a csapat, és az, hogy öt futam alatt két ekkora hibát is elkövetett, több, mint furcsa" – mondta a szakértő.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×