A rendelkezés szerint jövőre 145 millió dollár lesz a költséghatár, 2022-ben 140 millió, míg a 2023-25-ös időszakban 135 millió. A FIA 21 versenyes idényekkel számol 2021-től, s az összegekbe nem tartozik bele a versenyzők fizetése, valamint a motorköltség.
"A Forma-1 győzött. Nagyon fontos ez a döntés a sportágunknak, amely egy ideje pénzügyi szempontból fenntarthatatlan volt, és a saját jövőjét kockáztatta" - jelentette ki a határozat nyilvánosságra kerülése után Zak Brown, a McLaren csapatfőnöke.
A FIA motorsport világtanácsa elfogadta az aerodinamikai tesztekre vonatkozó módosításokat is: eszerint a vb-pontversenyben hátrébb végző csapatok az élmezőnynél többet tesztelhetnek majd szélcsatornában a soron következő szezon előtt.
- A Forma-1-ben 2021-re vonatkozóan 175 millió dolláros költséghatárt terveztek, de a koronavírus-világjárvány miatt ezt újra kellett tárgyalniuk a feleknek.
- Több csapat is jelezte, hogy a 100 millió dollárnál nem sokkal nagyobb összeggel értene csak egyet, míg
- a Ferrari a tárgyalások során kijelentette, hogy 145 millió dollárnál kevesebből nem szeretne gazdálkodni.
Az autós gyorsasági világbajnokság mostani szezonjában a járvány miatt az Ausztrál Nagydíj után sorrendben a bahreini, a vietnami, a kínai, a holland, a spanyol, az azeri és a kanadai viadalt elhalasztották, míg a monacóit és a franciát törölték. Az első futam így július 5-én az Osztrák Nagydíj lehet, ami után következne július 19-én a Brit, majd augusztus 2-án a Magyar Nagydíj. A Forma-1 vezetése 15-18 verseny megrendezésében bízik.