Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője az élen a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Osztrák Nagydíjának rajtja után a spielbergi pályán 2019. június 30-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Valdrin Xhemaj

F1: vége a nyaralásnak, győzelmi kényszer a Ferrarin

A nyári szünet után Belgiumban folytatódik a Forma-1-es szezon. Michelisz Norbert túraautó-versenyző szerint most három csapat pilótái is ott lehetnek az élen, Vámosi Péter szakíró viszont a Ferrari és a Red Bull izgalmas csatáját várja mostantól.

Érdekes helyzet kezd kialakulni a Forma-1 idei világbajnokságának második félévében, mert - mint Michelisz Norbert szakkommentátor, túraautó-versenyző az InfoRádióban fogalmazott - már nemcsak a két élcsapatról, a Mercedesről és a Ferrariról szól minden, ott van a Red Bull is.

"Vele is számolni kell, ha futamgyőzelmekről beszélünk, és ez a hármas harc várható a közelgő Belga Nagydíjon, Spában is. Papíron most ez a

három csapat körülbelül egyformán erős,

érdemes lesz arra figyelni, hogy a Mercedes a nyári szünet után tartani tudja-e az enyhe fölényét. Én azt érzem, hogy

a Red Bull Hondáé lehet az a csomag, amely akár tempóban is a Mercedes elé kerülhet a szezon végére,

a Ferrarit pedig már Spában megelőzheti, Monzában talán nem."

A fő kérdés Michelisz Norbert szerint az, hogy a Red Bull versenyben marad-e Spa és Monza után az elsőségért.

Vámosi Péter, a Racingline főszerkesztője eközben a Ferrarira koncentrál. Az InfoRádióban azt mondta, nagyon nagy csalódás lenne a maranellóiaknak, ha nem sikerülne valahogy egy futamgyőzelmet összekaparni a hátralévő időben, "gyakorlatilag akármelyik versenyzővel", tehát Sebastian Vettellel vagy Charles Leclerc-rel.

"A nagyobb poénérték nyilván az lenne, ha Charles Leclerc nyerne futamot, de ennyire egy irányba elmenni a fejlesztésekkel többszörös hiba" - fogalmazott a szakíró, aki szerint a hatvanas években ugyanezt már elrontotta egyszer a Ferrari, az aerodinamika helyett a motorerőre koncentrált.

"Ez vakvágány, nem járható út"

- tette hozzá.

Szerinte a Red Bull kellően bátor az évközbeni változtatáshoz - ismert, Alexander Albon érkezett a gyengén muzsikáló Pierre Gasly helyére -, hiába erős a Ferrari párosa is, két "izmos" futammal a Red Bull Racing előnyre is szert tehetne a Ferrarival szemben. Mindezt természetesen a második helyért, a szezonban remeklő Mercedes mögött.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×