eur:
411.02
usd:
392.35
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Spa-Francorchamps, 2018. augusztus 26.Sebastian Vettel, a Ferrari győztes német versenyzője és Lewis Hamilton, a Mercedes második helyen célba ért brit versenyzője a pódiumon a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Belga Nagydíjának eredményhirdetésén a spa-francorchampsi pályán 2018. augusztus 26-án. (MTI/AP/Geert Vanden Wijngaert) *** Local Caption *** 50498243
Nyitókép: MTI/AP/Geert Vanden Wijngaert

Wéber Gábor: nagy fordulópontok voltak a Hamilton–Vettel-csatában

Az idei Forma-1-es világbajnoki év sokkal izgalmasabb és szorosabb volt, mint amit a végeredmény mutat - mondta el az InfoRádiónak Wéber Gábor szakkommentátor.

A Forma-1 2018-as évét elemezte Weber Gábor az InfoRádióban, és a szakkommentátor úgy látta, volt néhány fordulópont a szezonban, amely eldöntötte a világbajnoki cím sorsát. Első ilyen futam a Német Nagydíj volt, amelyen az addig a pontversenyben az élen álló Ferrari-pilóta, Sebastian Vettel a mezőnyt vezetve, hazai közönség előtt elmért egy féktávot, és a gumifalba csapódott. Nagy riválisa, Lewis Hamilton megnyerte a hockenheimi versenyt, élre ugrott a pontversenyben, és végül nagy előnnyel lett ötödször is világbajnok.

"A hockenheimi hibának nagy lélektani jelentősége volt. Önmagában nem kényszerítette volna térdre a Ferrarit, de amikor nekik állt a zászló, nem tudták kihasználni. A Mercedes-Ferrari verseny folyamatosan hullámzott, csak az volt a különbség, hogy

a Mercedes a saját hullámcsúcsait nagyon jól használta ki, a hullámvölgyekben pedig jól mentett, a Ferrari a saját csúcsain nem tudott maximálisat nyújtani, mindig közbejött valamilyen, akár rajta kívül álló hiba"

- mondta Wéber Gábor.

A szakértő szerint ettől kezdve ellentétes irányt futott a két csapat: a Mercedes hatékony volt, a Ferrari nem. A végén Lewis Hamilton hatalmas, 78 pontos előnyel nyerte a világbajnokságot.

"Ha azt nézzük, hogy mekkora volt a pontelőnye, vagy hogy a futamok több mint felét megnyerte, akkor úgy tűnhet, hogy sima év volt, pedig nagyon szoros, fej-fej melletti csata volt közöttük"

- mondta a szakkommentátor, és említett még néhány fordulópontot. Hockenheimi csalódás után a Magyar Nagydíj is nagyon a Ferrarinak állt, de eleredt az eső az időmérőn, és a Mercedes megint olyan pozícióba került, hogy meg tudta óvni Hamilton győzelmét. Utána jött Belgium és a viszonylag sima Ferrari-győzelem, akkor úgy tűnt, hogy beindul a henger.

"Azt éreztem, hogy jön Monza, ahol benne volt egy kettős Ferrari-győzelem is, ráadásul megszerezte az első rajtsort is. Éppen ezért volt fontos siker Hamiltonnak és Mercedesnek, mert hazai pályán úgy verte meg a Ferrarit, hogy mindenki előre odaadta volna a győzelmet a Ferrarinak" - mondta Wéber Gábor.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

A Ryanair légitársaság azzal fenyegetőzik, hogy január 1-jétől leállítja tíz francia regionális repülőtér kiszolgálását, ha a 2025-ös költségvetésbe a kormány beleírja a légiközlekedési ágazat fokozottabb megadóztatását. A rendelkezést csütörtökre virradóra jóváhagyta a francia nemzetgyűlés, de a költségvetési tervezet végleges változatát még nem fogadták el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 15:15
×
×
×
×