eur:
408.59
usd:
385.61
bux:
77965.78
2024. november 19. kedd Erzsébet
Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Mexikói Nagydíján a mexikóvárosi Hermanos Rodriguez pályán 2018. október 28-án.
Nyitókép: MTI/AP/Marco Ugarte

Hamilton szenvedett Mexikóban, de így is ötszörös világbajnok lett

Két futammal a Formula-1-es szezon vége előtt megvédte világbajnoki címét Lewis Hamilton: az angol pilóta a Mexikói Nagydíjon negyedik lett, és hiába szenvedett a verseny jelentős részében, az összetettbeli sikere egy pillanatra sem forgott veszélyben. A győzelmet Mexikóvárosban Max Verstappen szerezte meg Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen előtt.

A rajtnál Ricciardót azonnal megelőzte Hamilton, aki egy kis ideig Verstappen előtt is haladt, de az első kanyarba már a holland ment be elsőként. A két Ferrari szokatlanul gyengén kezdett, de néhány száz méter után Vettel és Raikkönen is magához tért, és nem sokkal később vissza is szerezte rajtpozícióját, Vettel és Bottas autója kissé össze is koccant.

A második körtől Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Vettel, Bottas, Raikkönen volt az első hat sorrendje.

A rajt után történt koccanások miatt Alonso McLarenjébe beszorultak törmelékdarabok, így fel kellett adnia a futamot. A virtuális biztonsági autós fázist senki nem használta ki, viszont a gumik 8-10 kör alatt szinte elfogytak a Ferrarik és a Mercedesek alatt, miközben a két Red Bull magabiztosabban kezelte az abroncsokat.

A 12. körben Hamilton és Bottas Mercedesén is lecserélték a kerekeket, az angol pilóta az ötödik helyre tért vissza. Egy körrel később Ricciardo is érkezett, de ugyanúgy Hamilton mögött folytathatta, mint előtte. Verstappen is érkezett, majd a két Ferrari mögé érkezett vissza, majd egy körrel később megelőzte a kopott gumikon szenvedő Raikkönent, akit ezután Hamilton és Ricciardo is maga mögé utasított.

A 18. körben a két Ferrari autóján is kereket cseréltek, ezután pedig visszaállt a korábbi hatos sorrendje: Verstappen senkitől sem zavartatva haladt az élen, Hamilton és Ricciardo tisztes távolságból követte, majd Vettel kicsivel Bottas előtt haladt, Raikkönen pedig honfitársától is jócskán lemaradt.

Vettel a frissebb abroncsokon hamar felzárkózott a Hamilton, Ricciardo kettősre, előzni viszont nem tudott.

A 31. körben Sainz Renault-ja állt le, és mivel nem tudott lehúzódni, ismét virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el. A 34. körben a lekörözöttek mögött Vettel megelőzte Ricciardót.

Féltávra brutálisan kettőszakadt a mezőny: a hetedik helyen autózó Hülkenberget már bő egy perc választotta el Raikkönentől.

A 39. körben Vettel Hamiltont is megelőzte, ezzel előrelépett a második helyre, majd hamar el is húzott lenagyobb vetélytársától. A 47. körben Ricciardo is elment Hamilton mellett, aki már nem tudott védekezni.

Egy körrel később Vettel és Hamilton is meglátogatta szerelőit, majd Raikkönen megelőzte Bottast. Reagált a Red Bull Vettel kerékcseréjére: érkezett Verstappen is, akinek még ezután is kényelmes előnye volt az élen.

10 körrel a vége előtt Ricciardo autója - Vettel szorításában - meghibásodott, először füstölni kezdett, majd a 2. helyen haladva megadta magát.

A hajrában már nem változott a sorrend: Verstappen simán nyert, mögötte Vettel, Raikkönen, Hamilton, Bottas, Hülkenberg, Lecleck, Vandoorne, Ericsson és Gasly szerzett pontot. Hamilton 70 pontos előnyéből 64-et megőrzött Vettellel szemben, ezzel megszerezte ötödik vb-címét.

Lewis Hamilton 2007 óta versenyez a Formula-1-ben. Már első évében a McLarennel kis híján világbajnok lett, sorozatos dobogós helyezései után kiváló esélye volt a páratlan sikerre, az utolsó két futama azonban nem sikerült, így egy ponttal Raikkönen mögött végzett. Egy évvel később azonban már övé lett a vb-cím, igaz, ehhez az utolsó kanyarban előznie kellett az interlagosi esőben, Felipe Massa és a Ferrari csak másodpercekig ünnepelhetett. Ezután kevésbé sikeres évek következtek, de a nem mindig megbízható McLarennel így is sokszor kiemelkedett a mezőnyből, minden szezonban nyert futamokat.

2013-tól már a Mercedes gyári csapatánál szerepelt, és ebben az évben még csak a Hungaroringen tudott nyerni, ezzel pályafutása legkevésbé eredményes évét zárta. Utána viszont megkezdődött egy különleges sikersorozat: három éven át szinte mindig korábbi csapattársával, Nico Rosberggel csatázott a futamgyőzelmekért, 2014-ben és 2015-ben ismét világbajnok lett, 2016-ban viszont - részben műszaki hibák miatt - másodikként zárt Rosberg mögött.

Tavaly és idén már Vettel volt a fő riválisa, és mindkét szezonban voltak olyan szakaszok, amikor a Ferrari pilótája került előnyösebb helyzetbe, de Hamilton az őszi versenyeken mindkét évben ellenállhatatlanul vezetett, Vettelnek pedig különösen az elmúlt hónapokban többször volt balszerencséje és ki nem kényszerített hibája.

Hamilton az ötödik vb-címével beérte a legendás Juan Manuel Fangiót, aki az 50-es években gyűjtött be 5 világbajnoki elsőséget. Az angol pilóta számos mutatóban már Michael Schumacher előtt jár, de a vb-címek számában leghamarabb 2020-ban egyenlíthet.

Címlapról ajánljuk
Magyarország–Németország 0–0
Élő

Magyarország–Németország 0–0

A németek ellen játssza idei utolsó, egyben a Nemzetek Ligája 2024-es őszi csoportszakaszát záró mérkőzését a magyar labdarúgó-válogatott. Az már a meccs előtt biztossá vált, hogy a németek nyerik a csoportot, a magyarok a harmadik helyen végeznek, s majd a B-divízió egyik második helyezettjével játszanak márciusban az A-divízióban való bennmaradásért.

Schmidt Mária: a normalitás választása volt Amerikában, egyben egy elitellenes népszavazás

Donald Trump megválasztásával a reálpolitika és a kiszámatóság kerül előtérben az ideológia helyett, és ezzel kezelheti a konfliktushelyzeteket is – mondta Schmidt Mária Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt a magyar–amerikai viszony változásáról, Európa szorult helyzetéről és kitért a közel-keleti válság lehetséges megoldásaira is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.20. szerda, 18:00
Takács Ernő
az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×