Az előző napok vesszőfutása után a magyar szervizcsapatok és versenyjárművek csütörtök éjszaka megérkeztek Moszkvába, péntek reggel átestek a kötelező technikai ellenőrzésen, így este már úgy állhattak oda a rajthoz, mintha nem is lettek volna úton négy teljes napig, s nem vesztegeltek volna a különböző határokon.
A Vörös tér ünneplőbe öltözött a jeles alkalomra, igaz, éppen akkor eredt el az eső, amikor az első versenyautó felgurult a rajtdobogóra.
Tizedik párosként rajtolt el a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs, amely ezen a versenyen érte el pályafutása egyik legjobb nemzetközi eredményét – 2012-ben az utolsó napon nagy hajrával az összetett második helyre zárkózott fel.
„Kellemes, enyhe őszünk van – viccelődött Bunkoczi.
"Eljöttünk egy sivatagi versenyre, ehhez képest tizenkét fok van és szakad az eső".
Elrajtolt a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (Scania) kamionos trió is.
A verseny szombaton a Moszkva és Csebokszari közötti szakasszal indult, amelyen a mért szakasz mintegy hatvan kilométer.