Rekordokat döntött a Bán Mór regényfolyamából készült Hunyadi című tévésorozat, ami 2025 tavaszán debütált a TV2-n.
Az NMHH a Gemius, a Neticle, a Nielsen Médiakutató Kft. adatain és egy reprezentatív közvélemény-kutatás információin keresztül vizsgálta a produkció népszerűségét és társadalmi hatását, a közvélemény-kutatás a 18–75 éves korosztályra terjedt ki.
A célcsoportba tartozók közül minden harmadik ember figyelemmel kísérte a sorozatot, és majdnem minden hatodik válaszadó (15 százalék) az összes epizódot végignézte.
A nézők 80 százaléka jól fogadta az alkotást, de jellemzően inkább az idősebb korosztályba tartozó, felsőfokú végzettségűeket érdekelte a történet alakulása.
Megjegyezték, hogy habár a legtöbben a TV2-n követték az eseményeket, a Netflix is fontos szerepet játszott a sorozat terjesztésében.
A sorozat beszédtémává vált: a válaszadók fele, a nézők több mint 70 százaléka folytatott diskurzust az epizódokról a családtagjaival, barátaival vagy a munkatársaival.
Ez a fajta kulturális párbeszéd leginkább a fővárosiakra és a diplomásokra volt jellemző – írták.
Azt, hogy a Hunyadi-sorozat az olvasásra is hatást gyakorolt, mutatja, hogy a nézők közel 30 százaléka felvette Bán Mór regényeit olvasási listájára.
Az is kiderült, hogy hatalmas igény mutatkozik hasonló történelmi sorozatok iránt: a válaszadók 60 százaléka szívesen nézne újabb, a magyar múltat feldolgozó alkotásokat - közölték.
Kiemelték, hogy a Hunyadi történelmet írt a nézettségi statisztikák tekintetében, hiszen a sorozat premierepizódjai kivétel nélkül toronymagasan vezették a toplistát az adott idősávban: az első két rész sugárzása idején a TV2 több mint félmilliós előnyt szerzett a rivális csatornákkal szemben.
Bár a széria előrehaladtával a különbség némileg csökkent, a vezetés továbbra is markáns maradt, és a differencia 300 ezer fő körül stabilizálódott.
A Hunyadi premieradásait átlagosan 783 ezren követték élőben, ami azt jelenti, hogy minden ötödik tévénéző ezt a műsort választotta.
A teljes kutatás elérhető ezen a linken.






