Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A shot of Appian Way, with stones close up
Nyitókép: Getty Images/Mefimefi

Végre védetté vált az ókori Róma legfontosabb útja

A Via Appia Antica volt az ókori rómaiak által épített legrégebbi és legfontosabb út, melynek egy része még ma is bejárható. Fénykorában meghaladta az 563 kilométeres hosszt.

A Via Appia Antica felkerülésével az Unesco világörökségi listájára Olaszország lett a legtöbb ilyen helyszínnel rendelkező ország - írja a The Guardian cikke nyomán a 444.hu.

A Regina Viarum, vagyis az utaki királynője Rómát kötötte össze a déli Brindisi kikötőjével, első szakaszát i. e. 312-ben Appius Claudius Caecus római politikus kezdte el építeni, róla is nevezték el. Eredetileg katonai célokat szolgált, később a kereskedelemben is kulcsfontosságú szerepet játszott - írják.

Az Unesco szerint az út remek példája a római mérnökök technikai fejlettségének, a mélyépítési projektektől az infrastruktúrától és a nagyszabású földrendezési munkálatoktól kezdve

a monumentális építményekig, beleértve például a diadalíveket, fürdőket, amfiteátrumokat és templomokat, vízvezetékeket, csatornákat, hidakat és nyilvános szökőkutakat.

A Via Appia Antica a 60. olyan helyszín Olaszországban, ami felkerült az Unesco világörökségi listájára. Mint írják, azt nem tudni, hogy eddig miért nem szerepelt rajta.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×