A Netflix a jelszómegosztás felszámolásával csaknem hatmillióval növelte tudta előfizetőinek számát az idei harmadik negyedévben, és a hírek szerint áremeléseket is tervez – írja a Reuters értesülése alapján a vg.hu.
A Netflix nem emelte meg idén a reklámmentes előfizetések díjait, de korlátozta háztartásokon kívüli jelszómegosztást, hogy megpróbálja fizetésre bírni azt a nagyjából 100 millió nézőt, aki előfizetés nélkül használja a szolgáltatást. A hírek szerint a Netflix is áremelést tervez azonban, amit a hollywoodi színészek sztrájkjának befejezése után jelentene be: a piaci várakozások szerint a cég a következő hónapokban emelni fogja a reklámmentes előfizetések árát. Ezzel az a célja, hogy több előfizetőt tereljen az olcsóbb csomagok felé, hogy ezáltal több reklámbevételre tehessen szert.
A jelszómegosztás eltörlése miatt előfizetővé váló nézők többsége a reklámmentes csomagot választotta. A hirdetésmentes előfizetés havi 15,49 dollárba (5630 forint) kerül jelenleg, a reklámokkal ellátott konstrukcióért pedig 6,99 dollárt (2550 forint) kell fizetni. A becslések szerint a tervezett lépéssel a Netflix jövőre akár meg is duplázhatja a hirdetésekkel támogatott csomagok nézettségét, s hamarosan felzárkózhat versenytársaihoz a reklámbevételek tekintetében.