A Cannes-i filmfesztivál fődíja, az Arany Pálma a világ legjelentősebb filmes szakmai elismerése, amit alkotó kaphat, már amennyiben nem hollywoodi stúdiófilmet készít – kezdte Csákvári Géza filmkritikus, megjegyezve, ha pedig ezt elsőfilmes alkotó kapja, pláne óriási szó, egyben a siker felé vezető úton is remek lépés. Emlékezzünk csak a Saul fiára, ami ugyan „csak” Grand Prix nagydíjat kapott, ami az Arany Pálma után a második legrangosabb elismerés, de onnantól kezdve megállíthatatlan sikernek örvendett a világ összes filmfesztiválján, amit végül az Oscar-díj bezsebelése koronázott meg – jegyezte meg a szakértő.
Maga a nyertes 27 című film a mai helyüket nem találó fiatalok „pillanata”, úgymond egy absztrakt animáció – értett egyet Enyed Ildikó gondolataival a filmes újságíró –, vagyis
nem a cselekmény képről képre történő megvalósítása, hanem az atmoszféra, az egyfajta művészi kifejezési mód a lényeg,
„bár nem ebből kell feltétlen kifejteni életfilozófiai vitákat”.
Buda Flóra Anna megfogalmazása szerint szociópornót készített, ami Csákvári Géza szerint mint műfaj jól hangzik, és animáción belül lehetséges is, hiszen „egészen más szint egy megrajzol absztrakt emberi test, egy genitália, mint mondjuk Kovi videói, hiszen ez mégiscsak a Cannes-i filmfesztivál”.
Szerinte animációs rendezőként Buda Flóra Annának fel van adva a lecke, hogy mi legyen a következő lépése a karrierjében. Nyilván a legegyszerűbb egy másik rövidfilmet készíteni, de egy hosszú-hosszú évek előkészítését igénylő nagyjátékfilmbe is belevághat, amiben segítségére lehet a rendezőnek, hogy Franciaországban él, hiszen Magyarországon az ilyen alkotás ritkább. Persze nem példátlan, gondolva mondjuk a februári Berlini Filmfesztiválon debütáló Műanyag égboltra – jegyezte meg Csákvári Géza.
A 27 sikere miatt most viszont egy hosszú, egy-másfél éves fesztiválkörút vár minden bizonnyal Buda Flóra Annára.
A filmkritikus végül arra is kitért, hogy a 27 című animációnak ugyan van terjesztési létjogosultsága, és meg is fogják venni bizonyos csatornák,
üzletileg szinte lehetetlen, hogy sikeres legyen.
Már csak azért is, mert nincsenek olyan mozik, amik rövidfilmeket vetítenének, de a tévék sem feltétlen szeretik ezeket főműsoridőben sugározni. Vagyis az ilyen és hasonló rövidfilmek platformja jóvalta szűkebb, mint a nagy játékfilmeké, de az Arany Pálma bizonyosan segíteni fog Buda Flóra Anna rendezésének.