A Netflixet beperli a lapozgatós játékkönyveket kiadó Chooseco, mert a vállalat szerint a streamingszolgáltató kihasználta a könyvek márkaismertségét a film megalkotásához – írja a MarketWatch alapján a Világgazdaság.
A Netflix egyik sikersorozatához, a Black Mirrorhoz leforgatott egy önálló filmet, a Bandersnatch-ot, melyben a nézők dönthetik el, hogyan cselekedjen a főhős. A lapozgatós játékkönyvek hasonlóképpen működnek, mint a sorozathoz készült film: a történet bizonyos pontjain döntenie kell az olvasónak, hogyan cselekedjenek a karakterek, és ez alapján kell a megadott oldalszámtól folytatnunk az olvasást.
A Chooseco szerint a Netflix arra építtette a marketingstratégiát, hogy a sajtóban lapozgatós játékkönyvekhez hasonlította a Bandersnatch-t, így a márka jogtalan felhasználásával nyerészkedett a cég. A felperes cég ezért az egy epizódért összesen 25 millió dollárra perli a Netflixet.