A Magyar Állami Operaház Kamaraénekese kitüntetést Kolonits Klára szoprán, Szegedi Csaba bariton és Sáfár Orsolya szoprán érdemelte ki, a Magyar Nemzeti Balett Étoile-ja (Csillaga) címet a következő évadban Tyimofejev Dmitrij első magántáncos viselheti. A díjakat Ókovács Szilveszter főigazgató és Solymosi Tamás balettigazgató adta át a Kocsár Balázs főzeneigazgató által vezényelt évadzáró gálaesten.
Első alkalommal adták át a Magyar Állami Operaház Énekkarának Kamaraművésze címet, amelyet Németh Mónika címzetes magánénekes, az Opera Énekkarának tagja vehetett át, valamint a Magyar Nemzeti Balett Kamaraművésze kitüntetést Földi Lea tánckari művésznek. A Magyar Állami Operaház Kamaraművésze kitüntetésben Tóth Gábor kürtművész részesült.
A gálaest előtti ünnepségen adták át az Opera hagyományos, évadonként odaítélhető díjait.
A Ferencsik János-emlékdíjat Rácz János, az Opera zenekarának fuvolaművésze, míg a Komor Vilmos karmester emlékére alapított plakettet Dóczi Áron hegedűművész kapta.
A Márk Tivadar-emlékplakett idei díjazottja Zeke Edit látványtervező, az Oláh Gusztáv-emlékplakettet Bakonyi Marcell magánénekesnek, a Gela Lajos emlékére alapított plakettet Kövessy Angéla balettmesternek ítélték oda.
A Richard Wagnert megihlető és általa inspirált szerzők műveit is összegyűjtő szezonban 22 premier, köztük 3 ős- és 5 magyarországi bemutató, valamint 41 repertoárdarab volt látható.
Az évad emlékezetes pillanatai közé tartozott a Vidnyánszky Attila rendezte Bánk bán, a Reformáció500 részeként műsorra tűzött A hugenották Szikora János rendezésében, az Olasz nő Algírban Szabó Máté színpadra vitelében, valamint a nemzetközi sajtó figyelmét is felkeltő Porgy és Bess Almási-Tóth András rendezésében.
Az intézmény májusban és júniusban Kékszakállú100 fesztivált rendezett Bartók A kékszakállú herceg vára bemutatója centenáriumának tiszteletére.