Lelkiismereti adósságot törleszt a könyvvel – fogalmazott Bagdy Emőke az InfoRádió Aréna című műsorában, hozzátéve, a gyerekeknél kell kezdeni mindent.
„A szülők a gyerekük boldogságát akarják. Sokszor kérdezik is, mit tegyünk, hogy jobban érezze magát a bőrében, ne szorongjon az iskolában, ne egye túl magát idegességében. Ezért gondoltam, közzéteszem a részint mozgásos, aktivitáson alapuló, közösen is játszható feszültségoldó gyakorlatokat.”
Ezekkel a gyakorlatokkal a szülő is jól jár, mert miközben a gyereknek tanítja, maga is megtanulja
– mondta a klinikai szakpszichológus. Bagdy Emőke elmondta, a gyakorlatok korcsoportonként, lélektani fejlettségi szint szerint találhatóak meg a könyvben, amelynek egyik részében olyan mozgásalapú relaxációk vannak, amelyek beindítják a lelki egyensúlyt helyreállító folyamatokat, a másikban pedig meditációkat lehet találni.
„Ez a fogalom a köztudatban beszennyeződött, mindenféle ártalmas tartalmakat társítanak hozzá. Például, hogy meditáció olyan, hogy bemegyünk az agyba, olyan műveleteket csinálunk, ami árt a gyereknek, buddhistává neveljük. Pedig csak egy technika. Két agyféltekénk van, lehetünk éberek, aktívak, kifelé irányulóak és létezik egy olyan állapot, amiben a hatalmas kapacitású jobb agyféltekével dolgozunk.
Bagdy Emőke hozzátette, ez a kreatív agy, nem tud beszélni, csak álmodni, képzelni, lényegében képtudat ezzel is álmodunk.
„Az álomban a feszültségek képpé alakulnak, amíg a professzor agyunk pihen, a jobb agyfélteke hatalmas rendezőfolyamatokat végez, az ő logikája szerint álmodunk. A fapados kultúrában azonban nem tanítjuk meg a jobb agyfélteke nyelvét, pedig nagyon jól lehet a képtudattal dolgozni” - fogalmazott az InfoRádió Aréna című műsorában a klinikai szakpszichológus.