eur:
411.06
usd:
387.41
bux:
0
2024. november 13. szerda Szilvia
A Spotify elérte az 50 millió előfizetőt - és veszteséges

A Spotify elérte az 50 millió előfizetőt - és veszteséges

Előfizetői számát kilenc hónap alatt több mint 60 százalékkal növelte a világ legnépszerűbb streaming zeneszolgáltatása, a Spotify. Most érte el a mérföldkövet: 50 millióan fizetnek a reklámmentes zenehallgatásért. A cég viszont továbbra is veszteséges.

A Spotify bejelentette, hogy előfizetőinek a száma meghaladta az 50 milliót, ezzel tovább növelte előnyét a streaming zenepiacon. A második Apple Music nagyjából 20 millió fizető felhasználót tudott eddig gyűjteni. 

A Spotify növekedése megdöbbentő: a kilenc éve működő, stockholmi központú zeneszolgáltató 2015 júniusában érte el a 20 milliós határt, 2016 márciusában a 30 millióst, és tavaly szeptemberben a 40 millióst. Tulajdonképpen

a tempó most egy kicsit lassult,

de így is látványos a felhasználói kör növekedése. 

Egyelőre úgy tűnik, tévesek voltak a jóslatok, amelyek a streamingpiac telítődését vetítették előre. A Spotify a személyre szabható szolgáltatásaival - és az olcsó áraival - hűséges felhasználói kört tudott kiépíteni.

A cég értékét 8,5 milliárd dollárra becsülik, csakhogy a hatalmas növekedés dacára még mindig veszteséges. Az utolsó nyilvános mérlege szerint 2015-ben 2,18 milliárd dolláros bevétel mellett 194 millió dolláros deficitet kellett elkönyvelnie. Az ok egyszerű:

nagyon drágák a jogdíjak, és nagyon alacsonyak az előfizetési díjak. 

A 30 millió zeneszámból álló kínálat fenntartása és bővítése költséges, a cég kiadásainak több mint 80 százalékát költi el a lemezkiadóknál. Most épp az okoz bizonytalan helyzetet, hogy a három legnagyobb kiadóval nem tudott még hosszú távú megállapodást kötni, miközben ez alapfeltétele lenne a tőzsdére lépéshez, amelyet a további fejlődés érdekében már régen meg kellett volna lépnie a vezetésnek.

A költségekkel egyelőre nem tud lépést tartani a bevételi oldal: a havonta nagyjából tíz dollárt fizető prémiumfelhasználóktól eredő pénz és az ingyenes zenehallgatóknak lejátszott hirdetések sem elegendők a nyereséges működéshez. A felhasználói kör viszont épp fordított: nagyjából a Spotify-hallgatók 30 százaléka fizet a szolgáltatásért, a többség ingyenesen használja, és inkább meghallgatja a számok között lejátszott reklámokat.

Új rekord született a hétvégén

Ed Sheeran brit énekes legújabb, Divide című albuma rekordot döntött a Spotify-on: egyetlen nap alatt 57 millióan hallgatták meg a frissen megjelent lemezt. A 26 éves zenész a The Weeknd korábbi csúcsát szárnyalta túl, az együttes Starboy című zenei albuma tavaly novemberben 29 milliós hallgatottságot ért el.

Sheeran pénteken megjelent új lemezének egyik száma, a Shape of You is beállított egy csúcsot: több mint tízmilliós rekordjával az egy nap alatt legtöbbször meghallgatott szám lett a Spotify online zeneszolgáltatón.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.13. szerda, 18:00
Navracsics Tibor
közigazgatási és területfejlesztési miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×