Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Kevesebben kihívást keresnek, többen pedig a képességeiket nem tudják megfelelően felmérni, amikor áthajtanak a sorompón a tilos jelzés ellenére a vasúti átjáróban, mondja a közlekedéspszichológus.
Nyitókép: Getty Images/fhm

Elképesztően gyors vasút épül Spanyolországban

A Madrid és Barcelona közötti gyorsvasúti menetidőt két óra alá csökkentené a spanyol kormány az útvonal modernizálásával - jelentette be Óscar Puente közlekedési miniszter hétfőn Madridban.

A tárcavezető elmondta: az AV350 elnevezésű hároméves projekt lényege, hogy a jelenlegi, óránként legfeljebb 300 kilométeres sebesség helyett a vonatok 350 kilométerrel haladhassanak, amire egyébként a jelenlegi pályaelrendezés lehetőséget is ad. Ennél gyorsabb vonatok a világon csak Kínában közlekednek - mondta a miniszter.

A biztonságos sebességnövelés érdekében speciális talpfákat terveznek telepíteni, amelyek 21 százalékkal csökkentik a gördülőállomány által kifejtett aerodinamikai terhelést. A spanyol fővárost Barcelonával összekötő gyorsvasútvonalat 2008-ban adták át, az akkori évi 2,2 milliós utasszám mára 15 millió fölé emelkedett. A mintegy 620 kilométeres távolságot átlagosan 2 óra 38 perc alatt teszik meg a vonatok, járattípustól függően.

A közlekedési miniszter beszélt arról is, hogy a spanyol gyorsvasúti hálózat hossza összesen 4091 kilométer - a legnagyobb egész Európában -, amely az elmúlt hét évben bővült 750 kilométerrel.

A Madrid-Barcelona közötti projekt része a teljes gyorsvasúti hálózatot érintő fejlesztési tervnek, amelyben szerepel például egy új állomás építése a madridi agglomerációban található Parlában, hogy így csökkentsék a fővárosi állomások terheltségét, átszállási lehetőséget nyitva Andalúzia felé. Az elképzelések között van továbbá a barcelonai El Prat repülőtér bekapcsolása is a gyorsvasúti hálózatba.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×