Infostart.hu
eur:
382.04
usd:
327.8
bux:
109251.2
2025. december 5. péntek Vilma
Nyitókép: Unsplash

A német autóipar válsága a beszállítókat is elgázolja

A legnagyobb német autógyártók különösen az elmúlt időszakban megszenvedték az elektromos autók iránti kereslet visszaesését, az év első felében pedig mindenekelőtt az amerikai elnök vámháborúját. A válság az autóipari beszállítókat sem kímélte.

A Manager Magazin beszámolója szerint a legtekintélyesebb beszállítók, köztök a Bosch, a Continental, a Schäfler vagy épp a Mahle több ezer munkahely megszüntetésére kényszerülnek. Az ok a legtöbb gyártási ágazatban a gyenge kereslet és a termelés visszaesése. A német üzleti magazin legfrissebb számában utalt arra, hogy a német autóipari beszállítókat rendkívül érzékenyen érintik a visszafogott autógyártás hatásai, az e-mobilitásra való átállás nehézségei, illetve következményei.

Az EY tanácsadó cég autóipari szakértője a lapnak úgy nyilatkozott, hogy a beszállítók különösen szenvednek a termelés visszaesése, a megrendelések csökkenése miatt. Szerinte ezt nem csupán az elektromos autók iránti alacsony kereslet magyarázza, és különösen nem a termékek minősége jelenti a problémát. „Általánosságban elmondható, hogy a mostani nehéz időkben a járművásárlás nem sok ember vásárlási listának élén áll” – magyarázta a szakértő, és hozzátette, a gyártók karcsúsításra kényszerülnek, illetve azokra a területekre kell összpontosítaniuk, amelyek a jövőben pénzt hoznak a házhoz.

A Manager Magazin ennek kapcsán első helyen említette, hogy a világ legnagyobb autóipari beszállítója, a Bosch a válság miatt súlyos problémákkal küszködik. A vállalat több területen olyan nyomás alá került, ami versenyképességének csökkenéséhez vezetett. A lap felsorolta azokat a termékeket, amelyek különösen érintettek, így többek között a vezérlőegységeket, az elektromos autók alkatrészeit, a járműszoftvereket, valamint a a gyártók számára nyújtott mérnöki szolgáltatásokat.

A járműgyártás csökkenése, illetve az elhalasztott projektek mellett a válság okai között van az is, hogy a kínai beszállítók miatt éleződik a verseny, és erősödik az árnyomás. A gerlingeni székhelyű cég már 2023 óta egy sor költségcsökkentő, ugyanakkor jelentős elbocsátásokkal járó programot hajt végre.

A már bejelentett leépítések a magazin szerint a Boschnál 15 ezer munkahelyet érintenek,

de csökkentették több ezer alkalmazott munkaidejét is.

A Bosch mellett a várható leépítések sújthatják az egyaránt németországi székhelyű Continentalt, a ZF-et, a Schäflert, valamint a Mahle vállalatok beszállítói részlegeit is.Az elkövetkező években a különböző termékekre szakosodott vállalatoknál is több ezer munkahely szűnhet meg.

Címlapról ajánljuk
Karácsonyi roham ide vagy oda, a kereskedelmi szövetség borúsnak látja a helyzetet

Karácsonyi roham ide vagy oda, a kereskedelmi szövetség borúsnak látja a helyzetet

Az Országos Kereskedelmi Szövetség álláspontja szerint még egy erős karácsonyi roham sem fogja egyenesbe hozni a kiskereskedelmi forgalom éves alakulását. Kozák Tamás, az OKSZ főtitkára szerint az árrésstopnak nincs jelentős hatása az élelmiszer-kereskedelem növekedésére, miközben az intézkedés jelentős károkat okoz az üzletláncoknak.

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta: ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×