Ez a start-stop rendszer, ami annyira felhergelte őket 2025-re, hogy a probléma megoldásával kezdtek foglalkozni.
A gyártók eredetileg az üzemanyag-fogyasztás javítása érdekében vezették be a technológiát, ám az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) most azt szeretné, ha eltűnne a funkció. A hivatal élén álló Lee Zeldin az X-en (korábban Twitter) közzétett bejegyzésben jelentette be, hogy az EPA „megjavítja” ezt a „mindenki által utált” megoldást.
Start/stop technology: where your car dies at every red light so companies get a climate participation trophy. EPA approved it, and everyone hates it, so we’re fixing it. pic.twitter.com/zFhijMyHDe
— Lee Zeldin (@epaleezeldin) May 12, 2025
Nehezen értelmezhető a kijelentés, egyelőre nem világos, hogy Zeldin és az EPA pontosan hogyan kívánja „megjavítani” a start-stop rendszereket – eltekintve attól, hogy esetleg teljesen megszüntetik őket. További részletek várhatóan a következő hónapokban derülnek ki.
Ezeknek a rendszereknek is sokféle változata van: némelyik a lámpához gurulva már lassítás közben leállítja a motort, némelyik a teljes megállás után tesz csak így és a visszakapcsolás időpontja is eltérő lehet. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a rendszer hasznos, és hosszú távú városi használat során tényleg mérhető mennyiségű üzemanyagot spórol meg. A cikk szerint épp az amerikai Energiaügyi Minisztérium által finanszírozott kutatás mutatta meg valós körülmények között a fogyasztáscsökkenést, az SAE International pedig városi üzemben akár 26,4 százalékos üzemanyag-megtakarítást becsült.
Addig is: akit nagyon idegesít a rendszer, egy gombbal egyszerűen deaktiválhatja.