Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
cars on Autobahn highway in Germany in high speed at night
Nyitókép: filmfoto/Getty Images

Mégsem korlátlan a száguldás Németországban – itt vannak a bírságok

A büntetés mértéke attól függ, mennyivel lépi túl az autós a megengedett sebességet.

Németország a sebességkorlátozástól mentes autópályákról is ismert, egyes szakaszokon nincs általános sebességhatár, létezik egy úgynevezett „ajánlott sebesség”, ami 130 km/óra. Viszont ahol sebességkorlátozás van érvényben – különösen forgalmas vagy környezetvédelmi okokból szabályozott autópálya-szakaszokon –, ott szigorúan veszik a gyorshajtást, a 2025-ös bírságok pedig nagyban hasonlítanak a hazai büntetési tételhez – írja a vezess.hu.

A megengedett sebességhatárt átlépve a következő büntetési tételekre számíthatunk attól függően, hogy lakott területen belül vagy kívül sikerült összehozni egy gyorshajtást.

Sebességtúllépés Bírság (lakott területen, forintban) Bírság (lakott területen kívül)
10 km/óráig 12 150 8 100
11–15 km/óra 20 250 16 200
16–20 km/óra 28 350 24 300
21–25 km/óra 46 575 40 500
26–30 km/óra 72 900 60 750
31–40 km/óra 105 300 81 000
41–50 km/óra 162 00 129 600
51–60 km/óra 226 800 194 400
61–70 km/óra 283 500 243 000
70 km/óra felett 324 000 283 500

Gyorshajtás miatt a jogosítványt is bevonhatják akár három hónapra is, még viszonylag kisebb szabálysértések esetén is. Általában a visszaesőket tiltják el, vagy azokat, akik 26 km/órával lépik át a megengedett legnagyobb sebességet.

Ez utóbbi eset a sokasodó 30-as korlátozások korában nem is annyira elképzelhetetlen, hiszen az átlagos városi tempóval 50 km/óra körül haladva egy ilyen táblát elnézve már a veszélyzónába kerülünk.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×