Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
WASHINGTON DC, UNITED STATES - JANUARY 30: A view of the American Airlines plane in the water after it collided in midair with a military helicopter and crashed into the Potomac River in Washington, D.C. United States on January 30, 2025. A PSA Airlines Bombardier CRJ700 regional jet collided in midair with a Sikorsky H-60 helicopter while on approach to Runway 33 at Reagan Washington National Airport around 9 p.m. local time, the Federal Aviation Administration (FAA) said in a statement. (Photo by Celal Gunes/Anadolu via Getty Images)
Nyitókép: Celal Gunes/Anadolu via Getty Images

Megszólalt az amerikai hadsereg is az utasszállítóval ütköző helikopterről

Mindkét légi jármű roncsait megtalálták, nagy erőkkel zajlanak a kutatási és mentési munkálatok.

Mint ismert, helyi idő szerint szerda este kilenc óra körül az American Airlines légitársaság leszálláshoz készülő Bombardier CRJ700 típusú, Wichitából érkező utasszállító repülője összetütközött egy Black Hawk katonai helikopterre, mindkét jármű a washingtoni Ronald Reagan Nemzeti Repülőtér melletti Potomac folyóba zuhant. Az utasszállítón 60 utas és 4 fős legénység tartózkodott, a helikopteren háromfős személyzet.

Az InfoRádióban nyilatkozó szakértő felvetette a katonai helikopter pilótájának felelősségét, ahogy a légiirányítás lehetséges hibáját is.

Túlélőkről nincs hír, valószínűleg senki sem menekült meg. Az első holttesteket már kiemelték és azonosították, a mentésben mintegy 300 fő vesz részt. John Donnelly, a Columbia kerületi tűzoltóság vezetője beszámolt a munkálatok állásáról:

27 embert tudtak kiemelni a repülőgépből és egyet a helikopterből.

A Fox News azt írta, a hadsereg tájékoztatása szerint az amerikai hadsereg UH-60-as Black Hawk helikoptere „kiképzési küldetést teljesített”. A jármű a Bravo Company helyőrség 12. repülőzászlóaljához tartozott, a Davison katonai repülőtéren állomásozott a Virginia állambeli Fort Belvoirban. Az esetet az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA), az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség (NTSB), valamint az Egyesült Államok Hadserege fogja kivizsgálni.

Frissítés: Pete Hegseth védelmi miniszter közölte, hogy tudják, kik voltak a katonai gépen, de amíg a hozzátartozókat nem értesítik, nem hozzák nyilvánosságra a neveket. Leszögezte azonban, hogy ez egy meglehetősen tapasztalt legénység volt, amely egy kötelező éves éjszakai repülési gyakorlatot végzett. "Valóban volt éjjellátójuk" - tette hozzá.

Sean Duffy közlekedési miniszter elmondta, hogy a katonai helikopter egy megszokott útvonalon repült, aki a környéken él, gyakran látja ezeket a katonai járműveket itt. Ugyancsak a szokásos útvonalon készült a landolásra a Bombardier utasszállító.

Sean Duffy közlése szerint mindkét jármű roncsait megtalálták már a Potomac folyóban. Az American Airlines utasszállítójának törzse fejjel lefelé zuhant a körülbelül derékig érő, jéghideg vízbe, három részre szakadva. Úgy értékelt, hogy szerinte a baleset megelőzhető lett volna, ám részletekről nem beszélt, hiszen a vizsgálatok méf olyamatban vannak.

A repülőteret hamarosan megnyithatják, a fő kifutópályaként használt 119-es távol van a folyóparton zajló mentési munkálatoktól.

Időközben Donald Trump elnök közölte, hogy "teljes körű tájékoztatást kapott" az incidensről, és hogy a balesetet "meg kellett volna előzni".

Címlapról ajánljuk

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Digitális bankolás Magyarországon: ezt várják el az ügyfelek 2026-ban

Digitális bankolás Magyarországon: ezt várják el az ügyfelek 2026-ban

Mit várnak el 2025-ben az ügyfelek a digitális befektetési szolgáltatásoktól, és mennyire alapelvárás a gyors, átlátható felület? Elég-e ma egy korszerű app a befektetések indításához, TBSZ és NYESZ megnyitásához, vagy továbbra is szükség van személyes jelenlétre? Mekkora költségekkel számolhatunk, milyen kockázatokat vállal ma a lakosság, és mely termékek a legkeresettebbek? A Portfolio Business mai adásában a banki digitalizáció friss trendjeiről beszélgetünk a Gránit Bank ügyvezető igazgatójával, Szabó Tamással.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×