A dél-koreai Muan repülőtéren december 29-én balesetet szenvedett Jeju Air repülőgép fedélzeti adatrögzítője és a pilótafülke hangrögzítője leállt körülbelül négy perccel a betonfalnak ütközés előtt - közölte a szöuli közlekedési minisztérium.
A hatóságok vizsgálják, hogy mi okozhatta a rögzítő szerkezetek leállását a Dél-Korea területén legsúlyosabb, 179 halálos áldozatot követelő katasztrófa során - áll a minisztérium közleményében.
According to officials the Cockpit voice recorder and data recorder on the Jeju Air flight recorded no data for the last 4 minutes. So We're unlikely to know exactly why they elected to make a fast turn and fast, gear up landing.
— Scott Manley (@DJSnM) January 11, 2025
It's clear a lot of electrical systems stopped… pic.twitter.com/M8NyaNag6J
A hangrögzítőt először Dél-Koreában elemezték, majd amikor kiderült, hogy az adatok hiányoznak, elküldték az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal laboratóriumába. A sérült repülési adatrögzítőt is az Egyesült Államokba vitték elemzésre - közölte a minisztérium.
A Jeju Air 7C2216-os járata, amely a thaiföldi fővárosból, Bangkokból repült a dél-koreai Muanba, a futómű kiengedése nélkül hasra szállt és túlfutott a regionális repülőtér kifutópályáján, majd egy betonfalnak ütközött és lángba borult.
According to South Korea’s Transport Ministry, the Flight Data Recorder (FDR) and the Cockpit Voice Recorder (CVR) aboard Jeju Air Flight 2216, the jet that crashed at South Korea’s Muan Airport late last December, stopped recording four minutes before the Boeing 737-800 crashed.… pic.twitter.com/kLQ9m9hxRb
— OSINTdefender (@sentdefender) January 11, 2025
A pilóták úgy négy perccel azt megelőzően, hogy a gép a betonfalnak ütközött, madárbecsapódást és vészhelyzetet jelentettek a toronynak.