Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: Unsplash

A nehézségek ellenére újra gyártani kezdte hírhedt gépét a Boeing

A légitársaságok körében kelendő a 737-MAX, ám a repülőgép biztonsági aggályokat is felvet, és a vállalatnak nem is ment könnyen a gyártás újraindítása.

Újrakezdte a 737-MAX repülők gyártását a Boeing a múlt héten, körülbelül egy hónappal a társaságot megbénító, 33 ezer dolgozót érintő héthetes sztrájk után - írja a vg.hu.

A gépek gyártásának újraindítása kiemelten fontos a hatalmas adóssággal küzdő vállalat számára, ugyanis a Boeing mintegy 4200 darabos rendelésállománnyal rendelkezik a repülőre. A Reuters értesülése szerint a gyártás múlt hét pénteken indult el ismét.

A Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) vezetője, Max Whitaker csütörtökön még arról beszélt, hogy a gyártás még nem indult újra, az csak később várható a hónap során. A vállalat terve, hogy havi 56 repülőt gyártson.

A 737-MAX a gyártóval kapcsolatos problémák szimbólumává vált, miután két halálos repülőgép-szerencsétlenség is történt.

A gyártást hátráltatták a koronavírus-járvány okozta, az ellátási láncokat érintő gondok, a biztonsági aggályok és miután egy 737-MAX ajtaja menet közben leszakadt, a hatósági figyelem és a legutóbbi sztrájk is.

Az FAA januárban az ajtós incidenst követően legfeljebb 38-ban határozta meg a repülők havi gyártási limitjét. Max Whitaker a múlt héten nem árulta el, hogy mikorra várja, hogy a Boeing képes lesz havi 38-nál többet összeszerelni a repülőkből, ám meglepné, ha több hónapnál korábban elérné a repülőgyártó a havi 38-as limitet.

A Jeffries vasárnap arról írt, hogy 2025-ben havi 29 darabos gyártási tempóra számít a Boeingtől.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×