Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
A közösségi autómegosztó szolgáltatás, a GreenGo egyik autója halad a Lánchíd utcában 2016. december 29-én. A kizárólag elektromos meghajtású autókkal a fővárosban indult, GPS-alapú szolgáltatás regisztráció után vehető igénybe. A felhasználók az okostelefonjukra telepített applikációval találhatnak leparkolt, szabad autót a közelükben. A jármű lefoglalása után gyalog kell elmenniük az autóhoz, amely csak egy PIN-kóddal indítható el. Az úti cél elérése után az autót a közlekedési szabályok betartásával bárhol le lehet állítani és ott lehet hagyni a szolgáltatási területen belül. A gépkocsikat a vállalat szakemberei töltik a városszerte ingyenesen igénybe vehető elektromos töltőállomásoknál. Az autók takarítását, szervizelését a gépkocsik márkaszervizében végzik. A szolgáltatás Budapesten jelenleg 70 autót kínál a bérlőknek.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Félmilliót kaphat az, aki egy évig nem használja az autóját

Egész pontosan 1250 eurót kap az a kocsitulajdonos, aki vállalja, hogy egy évig nem használja autóját a németországi Marburgban.

A 77 ezer lakosú német városban azonban nem készpénzben adják oda ezt a forintban félmilliós összeget - írja a blikk.hu az auto.everyeye.it. nyomán.

Az utalvány felhasználható az autómegosztáshoz és a tömegközlekedéshez, de még Marburg üzleteiben és éttermeiben is, hogy ezzel segítsék a helyi kereskedőket.

„A jó mobilitási lehetőségekkel rendelkező városokban az autótulajdonosok egyharmada azt mondja, hogy alig van szüksége saját autóra. A cél az, hogy az emberek megtapasztalják a közlekedést saját személygépkocsi nélkül. Különösen azok számára, akik a belvárosban élnek, az autómegosztás szinte semmilyen változást nem okozna rutinjukban, kivéve, hogy a jármű nincs közvetlenül a bejárati ajtónál, ezért az utazás előtt azt le kell foglalni" – nyilatkozta Michael Kopatz, az önkormányzat várostervezési és mobilitási osztályának vezetője.

Egy felmérés szerint az ezredforduló után születettek nagyobb valószínűséggel hagynának fel a saját autó vezetésével a tömegközlekedés javára, de a többség úgy érzi, hogy ez kétségtelenül drasztikus változás volna.

Címlapfotónkon az egyik magyar autómegosztó járműve látható.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 26. 21:40
2025. december 26. 20:15
×
×
×
×